1

کدام چهره‌های سینما از قبول پکیج نوروزی رییس‌جمهور سرباز زدند؟!

سینماژورنال: سنت عیدی دادن از سوی بزرگترها به کوچکترها سنتی دیرینی در تاریخ ایران زمین است.

به گزارش سینماژورنال فقیر و غنی هم نمی شناسد؛ کافیست یک اسکناس 500 تومانی عیدی بگیری تا از احترامی که یک دوست یا آشنا یا همکار بزرگتر به شما گذاشته خرسند شوید.

امسال نهاد ریاست جمهوی با ارسال پیامکهایی به تمامی مردمان ایران، پیام تبریک نوروزی برایشان فرستاد؛ پیامکی که شاید بتوان آن را عیدی مجازی قلمداد کرد.

اما این نهاد در اقدامی بخصوص پکیجهای ویژه ای را هم برای برخی از اقشار جامعه ارسال کرد.

سوپراستارها عیدی گرفتند

از جمله این اقشار تعدادی از چهره های سرشناس سینمای ایران و بخصوص چند نفر از آنهایی هستند که سوپراستار قلمداد می شوند.

هرچند جزییات مواد تشکیل دهنده این پکیجها به طور دقیق اعلام نشده اما گفته می شود علاوه بر شیرینی و آجیل، مبلغی نقدی به عنوان تبرّک هنرمندان از ریاست جمهوری هم در این پکیج بوده است.

دو نوع برخورد

البته که هنرمندان ما هم در برخورد با این پکیج دو جور رفتار نشان داده اند؛ برخی از این اقدام خرسند شده اند و آن را ادای احترام رییس جمهوری به خود دانسته اند و برخی نیز با نپذیرفتن پکیجها از این گلایه کرده اند که چرا اگر بنا بوده هدیه ای به هنرمندان اهدا شود به صورت آشکار و فراگیر توزیع نشده است.

یک بازیگر سرشناس: پکیج را نپذیرفتم تا به دست نیازمندان برسد

یکی از این هنرمندان که اتفاقا از بازیگران مطرح سالهای اخیر سینمای ایران است با اعلام این مطلب به سینماژورنال که برای او هم پکیج ویژه ارسال شده اما با احترام از قبول آن سرباز زده است می گوید: من به پیکی که هدیه را برایم آورده بود عیدی دادم و از او خواستم پکیج را برگرداند تا به دست یکی از صدها سینماگر نیازمند برسد.

وی ادامه داد: همین حالا سناریستی را می شناسم که شبها در خودروی شخصی خود می خوابد و صبحها هم در مسیر سر زدن از این نهاد به آن نهاد برای ارائه فیلمنامه هایش با خودرویش مسافرکشی میکند. تا وقتی این نوع همکاران هستند عیدی گرفتن من و امثال من شرم آور است.

بالاخره هدیه دادن به هنرمندان، توهین است یا احترام؟

به گزارش سینماژورنال اهدای پکیج ویژه رییس جمهوری به هنرمندان در حالی امسال رخ داد که پیش از این و از سوی مدیران سینمایی دولت یازدهم، این توزیع هدایا، توهین به شأن هنرمندان قلمداد شده بود.

البته که این توصیفات بیش از همه در انتقاد ار رفتار مدیران سینمایی دولت قبل بود که در مناسبتهای مختلف مانند نوروز یا ماه رمضان هدایایی اعم از خواروبار یا کارت هدیه را به صورت گسترده میان تمامی سینماگران توزیع می کردند.

حالا واقعا باید کسی پیدا شود و به ما بگوید که هدیه دادن به هنرمندان توهین است یا احترام؟ اگر توهین است که چرا پکیج نوروزی به درب خانه تعدادی محدود هنرمند ارسال شده و اگر احترام است چرا این هدایا به صورت فراگیر و در میان تمامی هنرمندان توزیع نمی شود؟