1

کالبدشکافی مسأله “بی‌شوهری” در فیلم جدید کاهانی!!!+عکس

سینماژورنال: عبدالرضا کاهانی کارگردانی که یک فیلم اکران نشده به نام “توصیه می‌شود” را با محوریت شوخی با کارمندان اداره نظارت ارشاد دارد به تازگی فیلمبرداری اثری دیگر با نام “ارادتمند نازنین بهاره تینا” را پشت سر گذاشت.

به گزارش سینماژورنال این روزها شیما منفرد همسر کاهانی کار تدوین این فیلم را انجام می‌دهد و به دنبال آن نیز علیرضا علویان کار صداگذاری را انجام خواهد داد.

مهناز افشار، طناز طباطبایی و آیدا ماهیانی که این آخری پیشتر مدل بوده بازیگران اصلی “ارادتمند…” هستند و مهران غفوریان نیز نقش مرد داستان را ایفا می‌کند.

سه بانویی که از درد “بی شوهری” رنج می برند

هرچند نه کاهانی و نه دست اندرکاران تولید هیچ خلاصه داستانی از “ارادتمند…” را منتشر نکرده اند اما شنیده های سینماژورنال حکایت از آن دارد که کاهانی در فیلم تازه اش به کالبدشکافی یکی از مسائل سالیان اخیر اجتماع ایران یعنی بالا رفتن سن ازدواج در جامعه با تمرکز بر ایجاد مشکلاتی که این مسأله در زندگی دختران ایجاد می کند رفته است.

در “ارادتمند…” زندگی سه دختر با خاستگاه های فکر متفاوت روایت می‌شود که هر سه از درد “بی شوهری” رنج می برند و همین می‌شود که به دل خیابان زده و با حضور در مهمانی ها و گعده های مختلف به انتقام گیری از مردان دست می‌زنند.

البته که این انتقام گیری در نهایت به تنبه این دختران منجر شده و آنها سربراه می شوند ولی فیلم مسیری را روایت می کند که این سه دختر در خیابان گردیهای خود با آن روبرو می شوند.

این خط داستانی هرچند شباهتهایی دارد با کمدی “تسویه حساب” فیلم توقیفی تهمینه میلانی که با روی کار آمدن جواد شمقدری رفع توقیف شد اما کاهانی کوشیده با به‌روز کردن موقعیت کاراکترهای فیلم و بخصوص تطبیق ویژگیهای شخصیتی آنها با ویژگی دختران روزگار معاصر وجهی همذات پندارانه به اثر بدهد.

به مانند آثار قبلی کاهانی بخصوص “اسب حیوان نجیبی است” که آن هم فیلمی خیابانی بود اینجا هم رگه های طنز است که پیش برنده درام است اما برخلاف “استراحت مطلق” آخرین فیلم اکران شده کاهانی که طنزش بیش از حد به تلخی می زد اینجا حجم طنز بیشتر شده و تلخی کمتری در روایت وجود دارد.

احتمال اکران “ارادتمند…” بی‌درگیری در حواشی جشنواره ای

به گزارش سینماژورنال مشخص نیست کاهانی بعد از پایان مراحل تولید “ارادتمند…” که آن را با همکاری سعید خانی تهیه کرده آن را در بین الملل فجر رونمایی خواهد کرد یا آن را مستقیما راهی اکران خواهد کرد.

سابقه ای که کاهانی در برخورد با آثارش در جشنواره های گذشته داشته و حاشیه های برآمده از نمایشهای جشنواره ای که بر تعدیل و سانسور نسخه نهایی محصول، اثر مستقیم داشته احتمالا باعث شود “ارادتمند…” مستقیما راهی اکران عمومی گردد.

از آن طرف سعید خانی شریک تهیه کننده “ارادتمند…” که دفتر پخش نسیم صبا را هم اداره می کند امسال و تا اینجا فقط دو فیلم “من” و “خشم و هیاهو” را برای پخش در اختیار گرفته و قطعا می تواند زمان خوبی برای اکران “ارادتمند…” فراهم کند.

ارادتمند نازنین بهاره تینا
از راست: آیدا ماهیانی، مهناز افشار و طناز طباطبایی در نمایی از “ارادتمند نازنین بهاره تینا”