1

کاظم راست‌گفتار: اردیبهشت ماه “آشوب” را کلید می‌زنیم/ترجیح می‌دهم با چراغ خاموش تولید را به سرانجام برسانم

سینماژورنال: کاظم راست گفتار چهار سال بعد از “چک” بالاخره ششمین فیلم کارنامه اش را به تولید می رساند.

به گزارش سینماژورنال این فیلم “آشوب” نام دارد و اثری تاریخی-سیاسی است که بخشهایی از زندگی پیش پرده خوانی را بیان می کند که به آشوبی برای حکومت پهلوی بدل می شود!

راست گفتار پروانه ساخت این فیلم را اواسط زمستان سال قبل گرفته و از همان زمان هم کار پیش تولید را آغاز نمود.

تیم تولید کامل شده+قرارداد بازیگران نهایی شده

این کارگردان در گفتگو با سینماژورنال درباره زمان آغاز فیلمبرداری کار بیان می دارد: تقریبا تیم تولید مشخص شده اند و انتخاب بازیگران نیز نهایی شده است و همه چیز طوری پیش می رود که از اوایل اردیبهشت ماه فیلمبرداری آغاز شود.

راست گفتار درباره تیم بازیگران حاضر در این کار می گوید: بازیگران به طور کامل انتخاب شده اند و قراردادهایشان هم بسته شده است اما ترجیح می دهیم چراغ خاموش حرکت کنیم و تا انتهای فیلمبرداری خبری منتشر نکنیم.

ترجیح میدهم با چراغ خاموش “آشوب” را به تولید برسانم

کاظم راست گفتار در چرایی این تصمیم به سینماژورنال می گوید: سوژه “آشوب” قدری ملتهب است و البته تجربه بدی هم درباره اطلاع رسانی غلط را در فیلمهای قبلی ام تجربه کردم به همین دلیل ترجیح می دهم در “آشوب” فقط و فقط بر تولید تمرکز کنم و هیچ چیز را رسانه ای نکنم.

حواشی “چک” مانعی بر سر اطلاع رسانی؟!

راست گفتار که آخرین ساخته سینمایی اش “چک” هم گرفتار ممیزی شده بود درباره اینکه آیا حواشی پیرامون “چک” باعث شده است که در “آشوب” چراغ خاموش حرکت کند به سینماژورنال اظهار می دارد: طبیعی است که آدمی باید از تجربیات خود درس بگیرد و در شرایط فعلی ترجیحم این است که فیلم را در سکوت خبری کلید بزنم و کمترین اطلاعاتی درباره آن به رسانه ها ندهم تا بعد که ببینیم چه اتفاقی می افتد.

فارغ التحصیل ادبیات به آشوب بدل می شود

به گزارش سینماژورنال “آشوب” که فیلمنامه آن را راست گفتار خودش نگاشته است داستان جوانی را در دوران پیش از انقلاب روایت می کند. جوانی که جزو اولین تحصیلکردگان رشته ادبیات دانشگاه تهران است اما کارش به پیش پرده خوانی و خوانندگی در لاله زار می رسد و در نهایت به آشوبی برای نظام پهلوی بدل می شود!