1

کار نیک با دستان خالی…+عکس

سینماژورنال: هرگاه حرفی از کار نیک در این شهر شلوغ شنیده می شود آدمی را بفکر آن می برد که می بایست پولی برای کار نیکی خرج شود و یا آنکه کلنگ نیکوکاری بر زمین بنشاند و همیشه این سوال مطرح می شود که آیا می توان با دستان خالی کار نیک انجام داد؟

به گزارش سینماژورنال اما سیامک میثاقی در مستند “مستقیم- صلواتی” روایتگر یک روز جوان کارمندی است که بی داشتن ماشین و با یک موتور سیکلت ساده هرروز در مسیر منزل تا محل کارش مسافران را به صورت رایگان سوار می کند و تا نیمه مقصد آنها را یاری می دهد.

کارگردان در این مستند همچون آثار قبلی اش سعی بر آن داشته که به روابط انسانی در بعد اجتماعی آن بپردازد

یک سال است که صلواتی مسافران را به مقصد می رساند

سیامک میثاقی درباره جزئیات این مستند می گوید: مهدی نعیمی جوان بیست و هفت ساله ای است که که در یک موسسه فرهنگی مشغول فعالیت می باشد و طبق گفته های خود او از حدود یک سال پیش بعد از خرید یک دستگاه موتورسیکلت به این فکر می افتد که در مسیرهای رفت و آمدش مسافرانی را که با او هم مسیر هستند به صورت رایگان سوار کرده و به مقصد برساند و به همین منظور برروی موتورسیکلت خود نوشته ایی با عنوان ” مستقیم صلواتی ” نصب کرده است ….

وی ادامه داد: در ساخت این مستند سعی بر آن بوده که سادگی در کار خیر به تصویر کشیده شود.

این مستند کوتاه در قالب برنامه “قرار” به تهیه کنندگی الهه بهبودی در روز پنج شنبه پنجم آذر ماه از شبکه افق سیما پخش می شود.

مستقیم صلواتی
مستقیم صلواتی