1

کار صنفی کدام است؟⇐صنف کامیون‌داران نه جشن دارد و نه مدیر ۱۵شغله اما هم به اعضایش بیمه تکمیلی «کاملا رایگان» می‌دهد و هم به همسران اعضاء!/خانه سینما ده‌ها جشن دارد و یک مدیرعامل ۱۵شغله اما اعضای بخت‌برگشته‌اش برای یک بیمه تکمیلی ساده هم باید کلی خرج کنند

سینماروزان: پیشتر و زمانی که انجمن تاکسی داران درباره اعطای بیمه تکمیلی رایگان به اعضایش خبررسانی کرد درباره تفاوت بعید کار صنفی میان این انجمن با خانه سینما نوشتیم.

به تازگی خبر رسیده که  انجمن صنفی رانندگان ناوگان حمل کالای سراسر کشور هم به تمامی کامیون‌داران و همسران‌شان بیمه تکمیلی رایگان می‌دهد!

این را بگذارید کنار روال اعطای بیمه تکمیلی خانه سینما که همچنان هزینه‌اش از بدنه صنف دریافت می‌شود تا معنا و مفهوم فعالیت صنفی در سینمای ایران بیشتر درک‌تان شود.

خانه سینما هم به اعضایش بیمه تکمیلی می‌دهد اما نه تنها  از همه اعضا و حتی اعضای باسابقه خود بابت این بیمه، هزینه‌ می‌گیرد بلکه همسران اعضای صنف در صورت عدم کفالت باید هزینه ای سنگین برای بیمه تکمیلی پرداخت کنند آن هم برای بدنه‌ای که برخی از آنها شاید در طول یک سال، یک کار سینمایی هم به تورشان نخورد!

این روند که اعتراضاتی را هم از سوی اعضای خانه سینما منجر شده هنوز موجب این نشده که هیأت مدیره خانه سینما و در رأس آن همایون اسعدیان رییس هیأت مدیره و همچنین منوچهر شاهسواری مدیرعامل این نهاد، تلاشی را برای حل مشکل انجام دهند.

همان گونه که صنفی مانند صنف رانندگان قادر است از طریق رایزنی با وزارت راه شرایط اعطای بیمه تکمیلی کاملا رایگان را به اعضای خود و همسرانشان فراهم آورد مدیرعامل خانه سینما هم که مدام اصرار دارد صنوف سینمایی را به عنوان صنف کارگری در وزارت رفاه ثبت کند باید بتواند از طریق همین وزارتخانه هم که شده تسهیلات رایگان بیمه تکمیلی برای اعضا فراهم آورد.

اینکه چرا این اتفاق بدیهی نمی افتد مشخص نیست! آیا منوچهر شاهسواری و همایون اسعدیان پاسخی بر چرایی اختلاف بعید میان فعالیت صنفی خانه سینما و دیگر صنوف کشور دارند؟