1

کارگردان پرفروشترین فیلم دوره جدید اکران گفت⇐آقایان ارشاد برای “کلوپ همسران” عینک بدبینی به چشم‌شان گذاشتند و برای همین به آن درجه ۱۵+ دادند!/حوزه هنری از وزارت ارشاد و مردم مسلمان‌تر است که اجازه اکران “کلوپ همسران” در سینماهایش را نمیدهد؟؟

سینماروزان: مهدی صباغ زاده کارگردانی که در سینمای بعد از انقلاب اسلامی رشد کرد و بالا آمد در همه این سالها کوشیده همچنان به فیلمسازی ادامه دهد.

تازه ترین فیلم صباغ زاده یک کمدیست با عنوان “کلوپ همسران” که در دوره جدید اکران روی پرده رفته و پرفروشترین فیلم دوره جدید اکران است ولی از یک طرف درجه 15+ گرفته و از طرف دیگر حوزه اجازه نمایش آن در سالنهایش را نداده.

صباغ زاده با گلایه از درجه بندی فیلم به “ایسنا” گفت: از نظر من «کلوپ همسران» نیازی به رده بندی سنی نداشت. این فیلم یک کمدی سالم و خانوادگی است و نیازی به محدودیت سنی ندارد، این موضوع درجه بندی نقطه نظرات وزارت ارشاد است که اعلام می‌کنند و ما مجبوریم آن را رعایت کنیم. آقایان برای این فیلم عینک بدبینی به چشم‌شان گذاشتند و حساسیت‌هایی ایجاد شده بود که با وزارت ارشاد در چند مورد جزئی به تفاهم رسیدیم. البته به نظرم مواردی که اعلام کردند، چیزی نبود که مردم را ناراحت کند.

صباغ زاده با نقد حوزه که حتی یک سالن هم به فیلم نداده اظهار داشت: حوزه هنری «کلوپ همسران» را اکران نمی‌کند و برای این کار بهانه‌های مختلفی آورده است و می‌گویند که در ماه محرم و صفر فیلم کمدی اکران نمی‌کنیم. یعنی حوزه هنری از وزارت ارشاد و مردم مسلمان‌تر است. هر چیزی سر جای خودش، مردم به موقع نمازشان را می‌خوانند در ایام شهادت هم عزاداری می‌کنند و به موقع باید به سینما، پارک و … بروند و از زندگی‌شان لذت ببرند.

این کارگردان ادامه داد: ما هم از اوضاع جامعه مطلع هستیم و مردم به اندازه کافی دغدغه و مشکلات دارند. ما فیلم‌سازان نباید در چنین شرایطی مشکلات مردم را به رُخشان بکشیم و مدام فیلم‌های ناراحت کننده بسازیم. الان مردم ما نیاز دارند حال و هوای روحی‌شان عوض شود و وقتی به سینما می‌روند از تماشای فیلم‌ها لذت ببرند. یکی از وظایف این است حال مردم را خوب کنیم.