1

کارگردان فیلم مدعی شد⇐ ورود “کشتارگاه” به بخش “نگاه نو” بدون اطلاع من و حاصل توافق پنهانی تهیه‌کننده و مدیران جشنواره بود!!

سینماروزان: ازجمله آثار قابل تامل جشنواره سی و هشتم فجر “کشتارگاه” بود که در دل ماجرایی معمایی می‌کوشید تعریضی بزند به نقش عراقیان در بازار ارز ایران!!

“کشتارگاه” در بخش فیلم اولیهای فجر به نمایش درآمد ولی از منظر کیفی از بسیاری آثار بخش مسابقه هم جلوتر بود.

عباس امینی کارگردان “کشتارگاه” با انتقاد از عدم راهیابی فیلمش به بخش مسابقه به ایران گفت: ورود “کشتارگاه” به بخش نگاه نو بدون اطلاع من و حاصل توافق پنهانی تهیه‌کننده و مدیران جشنواره بود! بعد از این اتفاق با مدیران جشنواره تماس گرفتم ولی هیچ کس جواب تماس مرا نداد تا پیگیر شوم و در نهایت فیلم در بخش نگاه نو به نمایش درآمد درحالی‌که من‌می‌دانستم داوران به چشم فیلم‌اولی به این فیلم نگاه نخواهند کرد.

امینی ادامه داد: اگر “کشتارگاه” به سودای سیمرغ میرفت با توجه به ارزیابی که از جشنواره دارم میتوانست در چندین رشته کاندیدای سیمرغ شود ولی جشنواره فجر همین است!

عباس امینی با اشاره به توجهی که جشنواره فجر به صاحبان آثار ارگانی داشته بیان کرد: از همان زمان تولید میشود حدس زد در نهایت چه اتفاقی خواهد افتاد. معلوم است فیلمی که با بودجه محدود ساخته میشود نمیتواند با آثاری رقابت کند که با بودجه‌های کلان این ارگان و آن نهاد ساخته می‌شوند و در واقع همین حمایتها هستند که نتایج را مشخص می‌کنند.