1

کارگردان «خانه سبز» خطاب به رییس جمهور و وزرایی که در برنامه‌های تلویزیونی حضور می‌یابند⇐مردم می‌خواهند بدانند تکلیف این همه فساد و اختلاس چه می‌شود؟!/اگر برنامه‌ای برای رودررویی با مردم دارید باید برای پاسخ به این سوال باشد

سینماروزان: حضور اخیر محمدجواد ظریف در برنامه «حالا خورشید»رضا رشیدپور و آخرین گفتگوی تلویزیونی حسن روحانی که با مرتضی حیدری انجام شد به دلیل آن که نتوانست مجالی برای طرح اصلی ترین پرسشهای این روزهای شهروندان باشد انتقادبرانگیز شد.

بیژن بیرنگ کارگردانی که آثاری همچون «خانه سبز»، «همسران» و «دنیای شیرین دریا» را در کارنامه دارد با اشاره به این گفتگوها به «اعتماد» گفت: شرايط اقتصادي و اجتماعي اين روزها، مردم را گرفتار هزارويك سوال بي‌جواب كرده است. سوال‌هايي كه انتظار مي‌رود مسوولان پاسخگوي آن باشند و درباره آن به مردم جواب دهند. مردم مي‌خواهند بدانند كه در آينده اوضاع اقتصادي چه مي‌شود، در سياست داخلي و خارجي چه اتفاقي رخ مي‌دهد، تكليف اين ‌همه فساد و اختلاس چه مي‌شود و…

بیرنگ ادامه داد: در چنين شرايطي اگر برنامه‌اي براي رودررويي با مردم داريم بايد برنامه‌اي براي پاسخ به اين سوال‌ها باشد. اگر صرف حضور در برنامه‌اي سرگرمي و تفريحي داشته باشيم و نخواهيم كه به سوال‌ها جواب دهيم، نه برنامه ارزش و اعتبار دارد و نه اين حضور دليل موجه. حضور در يك برنامه‌اي كه قرار است چالشي باشد، محوريت مشخص داشته باشد و به سوال‌هاي مردم جواب دهد، اگر تبديل به برنامه‌اي بدون هدف، نمايشي و با حرف‌هايي پراكنده شود، بي‌احترامي به خواست مردم است.

این کارگردان افزود: مردم از مسوولان و وزرا انتظار پاسخگويي دارند، چون مشكلات به عملكرد آنها گره خورده و از برنامه‌اي كه ادعاي شفافيت دارد هم انتظار مطرح شدن اين مشكلات را. وقتي مجري برنامه با سوال‌هايي بدون عمق، برنامه‌ريزي دقيق پيش برود و برنامه را تبديل به برنامه‌اي تفريحي و بدون عمق كند، نه‌تنها اين انتظارها برآورده نمي‌شود كه بايد بگوييم همچنان در پاسخگويي به مردم و ساخت «تاك‌شويي» حرفه‌اي شكست خورديم و به مردم هم بي‌احترامي كرديم.