1

کارگردان برتر فجر؛ شکست خورده اصلی انتخابات خانه سینما!/ همکار سالهای اخیر منوچهر محمدی؛ پیروز اصلی انتخابات

سینماژورنال: مجمع عمومی خانه سینما و انتخابات مربوط به شناسایی هیات مدیره جدید این نهاد در حالی برگزار شد که شاید هیچ کس فکرش را هم نمی کرد که ابوالحسن داوودی یکی از شکست خوردگان اصلی انتخابات باشد.

به گزارش سینماژورنال کارگردان “رخ دیوانه” که سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی را از جشنواره سی و سوم گرفته بود و فیلمش هم به عنوان بهترین فیلم هیات داوران و آرای مردمی برگزیده شده بود به عنوان نماینده کانون کارگردانان در انتخابات شرکت کرد ولی در نهایت نتوانست آرای لازم برای ورود به هیات رییسه را کسب کند.

آخرین نفری که به عنوان عضو علی البدل انتخاب شد 10 رای آورده بود و عدم انتخاب ابوالحسن داوودی موید این است که آرای این کارگردان حتی به 10 رای هم نرسیده است!

این اتفاق در حالی رخ می دهد که داوودی یکی از چهره های مقبول مدیریت سینمایی دولت یازدهم است و در کنار ریاست شورای صنفی نمایش توانست با حمایت بنیاد فارابی “رخ دیوانه” را بسازد.

واکنش خانه سینما به شبهه های داوودی؟!

اشاره به این نکته هم حائز اهمیت است که داوودی به هنگام برگزاری نشست “رخ دیوانه” در کاخ جشنواره و چند روزی پیش از اختتامیه به صراحت از اتفاق مشکوکی گفته بود که ممکن است در جهت دهی به آرای مردمی به وجود آید.

اگر به این نکته توجه داشته باشیم که رای گیری مردمی جشنواره را خانه سینما مدیریت می کند، حالا عدم راهیابی داوودی به هیات مدیره این نهاد را شاید بتوان واکنش نمایندگان صنوف خانه سینما قلمداد کرد به شک و شبهه هایی که او در آن زمان به رای گیری وارد کرده بود.

برزگر و داوودنژاد؛ دو شکست خورده دیگر

در کنار داوودی، مجید برزگر که نماینده فیلم کوتاه سازان بود و علیرضا داوودنژاد که نماینده تهیه کنندگان بود از جمله چهره های سرشناسی بودند که در انتخابات شکست خوردند.

برگزیدگان انتخابات

هفت نفری که توانستند بالاترین آرا را برای وورد به هیات مدیره کسب کنند به شرح زیرند:

–محمدرضا موئینی با 21 رای(نماینده تدوینگران)

–ابراهیم مختاری با 20 رای(نماینده مستندسازان)

–بهمن اردلان با 18 رای(نماینده صدابرداران و صداگذاران)

–کامران ملکی با 16 رای(نماینده منتقدان)

–آتیلا پسیانی با 16 رای(نماینده بازیگران)

–شادمهر راستین با 15 رای(نماینده فیلمنامه نویسان)

–مهدی خادم با 14 رای(نماینده سینماداران)

علی آشتیانی‌پور با 12 رای(نماینده گویندگان) و محمدرضا سکوت با 10 رای(نماینده فیلمبرداران) عضو علی‌البدل شدند.

همکار سالیان اخیر منوچهر محمدی بیشترین آرا را به خود اختصاص داد

در این بین محمدرضا مویینی و ابراهیم مختاری در هیات مدیره قبلی هم حضور داشتند و جالب اینکه هر دو بیشترین آرا را به دست آوردند.

مویینی که در سالهای اخیر به عنوان تدوینگر آثاری نظیر “مهمان داریم” و “حوض نقاشی” همکاریهای مستمری با منوچهر محمدی داشته است به عنوان نماینده کانون تدوینگران در انتخابات حاضر بود.

مختاری نیز که همچنان به واسطه ساخت یک درام سینمایی به نام “زینت” شناخته میشود هم نماینده کانون مستندسازان بود.

فرصت 45 روزه برای انتخاب مدیرعامل/عسکرپور به دنبال مدیرعاملی

هیات مدیره فعلی خانه سینما 45 روز فرصت دارد تا مدیرعامل این نهاد صنفی را مشخص کند. مدیرعاملی که نباید از اعضای هیات مدیره باشد.

شنیده ها حکایت از آن دارند که محمدمهدی عسکرپور مدیرعامل چند سال اخیر خانه سینما همچنان اصلی ترین گزینه برای تصاحب مدیرعاملی است.

طبیعی است که اگر وی موفق شود باز هم به عنوان مدیرعامل انتخاب شود در سیاستهای خانه سینما تغییر محسوسی نسبت به گذشته حاصل نخواهد شد و همچنان فعالیتهای صنفی واقعی، الویت دوم خانه سینما خواهد بود.