1

کارگردانی که بخاطر توئیت غیرمتعارف بازیگرش به دردسر افتاده⇐ چه کسی پاسخگوی لطمه‌ای است که به فیلم من وارد شده؟

سینماژورنال: همه چیز از یک توئیت جنجالی آغاز شد؛ توئیتی که بهرام رادان در حمایت از قانونی شدن ازدواجهای غیرمتعارف در ایالات متحده فرستاد.

به گزارش سینماژورنال این توئیت نه فقط حواشی فراوانی را برای این بازیگر فراهم کرد و کار به عذرخواهی وی از مدیرمسئول روزنامه “کیهان” انجامید (اینجا را بخوانید) که باعث ایجاد مشکل برای درام عاشقانه “حکایت عاشقی” که بازیگر اصلی آن رادان است، هم گردید.

پخش تیزرهای این فیلم که در ابتدا کُد پخش گرفته بود به دلیل ممنوع التصویری دو بازیگر آن و از جمله رادان ممنوع شد و این شد که “حکایت عاشقی” نتوانست در دو هفته ای که از اکرانش می گذرد تبلیغات تلویزیونی مفیدی داشته باشد.

احمد رمضان زاده کارگردان “حکایت عاشقی” در تازه ترین واکنش به ممنوعیت پخش تیزرهایش به “تماشاگران امروز” گفت: تلویزیون به ما گفت بخاطر رادان و قطب الدین صادقی تیزر را پخش نمیکند اما به نظر من مدیران باید به بازیگران جدا از زندگی شخصی شان نگاه کنند.

زندگی شخصی جدا از زندگی حرفه ای است

وی ادامه داد: زندگی شخصی بازیگر جدا از زندگی حرفه ایش است. اگر من مرتکب تخلف شدم باید برای من جریمه تعیین کرد و نه اثری هنری محصول دست من.

کارگردان “حکایت عاشقی” که تهیه کنندگی آن را مسعود جعفری جوزانی برعهده داشته، خاطرنشان ساخت: حتی حاضر نیستند واضح به فیلمساز بگویند این دو نفر ممنوع التصویر هستند. جالب است که دو روز تیزر را پخش کردند و بعد گفتند ممنوع است. این نشان دهنده این است که هماهنگی در این زمینه نداریم.

از چند جا باید مجوز گرفت؟

احمد رمضان زاده تاکید کرد: هر فیلمساز از چند جا باید مجوز بگیرد؛ اول شورای پروانه ساخت بعد شورای پروانه نمایش بعد هیات انتخاب جشنواره فجر بعد برای تبلیغ فیلم دوباره باید مجوز بگیری و همه اینها در حالیست که شما اصلا فکر نمی کنی دو بازیگرت ممنوع التصویر هستند.

این کارگردان با بیانی صریح خاطرنشان ساخت: چه کسی قرار است پاسخگوی لطمه ای باشد که به فیلم وارد شده و چه کسی قرار است تاوانش را بدهد.

حکایت عاشقی
بهرام رادان و شیلان رحمانی در نمایی از “حکایت عاشقی”