1

کارگردانی که اسیدپاشی به فیلمش نسبت داده شده⇐ اسیدپاشی که مجاز است؛ اما فیلم ما “غیرمجاز” نام دارد!!+جزییات داستانی این فیلم

سینماژورنال: حدودا یک هفته قبل بود که سینماژورنال از حضور دو فیلم با مضمون اسیدپاشی در جشنواره سی و چهارم فجر خبر داد.(اینجا را بخوانید)

واکنشهای مخاطبان به گزارش سینماژورنال درباره آن دو فیلم موجب آن شد که بسیاری از رسانه ها نیز به بازنشر آن گزارش بپردازند.

صدالبته که در این بین اغلب رسانه ها نیز با ذکر منبع اصلی به بازنشر پرداختند اما امروز شنبه دوازدهم دی ماه در یک اقدام عجیب دو سایت که یکی سیاسی است و منسوب به کاندیدای چند دوره اخیر انتخابات و دیگری، سایتی سینمایی و وابسته به ارگانی هنری که زمانی جدا از ارشاد به ممیزی فیلمها می پرداخت، در قالب گزارشی که دومی از روی دست اولی رونوشت کرده بود(!) بخش عمده گزارش سینماژورنال را بدون ذکر منبع بازنشر دادند.

جالب اینجا بود برای اینکه ردّ کپی کاری از این بازنشر گم شود هم در کنار نام دو فیلم “لانتوری” و “این زن حقش را میخواهد” که در گزارش سینماژورنال به عنوان آثاری با مضمون اسیدپاشی ذکر شده بودند نام فیلمی دیگر با عنوان “غیرمجاز” هم ذکر شده بود.

فیلم ما هیچ ربطی به اسیدپاشی ندارد

این در حالیست که “غیرمجاز” ربطی به اسیدپاشی ندارد و حسن یکتاپناه کارگردان فیلم با ردّ استفاده از مضمون اسیدپاشی در فیلمش به سینماژورنال گفت: فیلم ما هیج ربطی به اسیدپاشی ندارد و آنچه درباره این موضوع به فیلم ما نسبت دادند کذب محض است.

وی سپس با لحنی طنازانه بیان داشت: اسیدپاشی که مجاز است(!!) اما فیلم ما “غیرمجاز” نام گرفته است.

یکتاپناه درباره اینکه آیا فیلمش بلحاظ ممیزی مشکلی پیدا نکرده هم به سینماژورنال بیان داشت: خوشبختانه فیلم هیچ مشکلی ندارد و به زودی پروانه نمایش آن هم صادر شده است.

به جز تغییر یک کلمه هیچ ممیزی به فیلم ما وارد نشده است

حسن یکتاپتاه که سابقه ساخت آثاری چون “جمعه” و “داستان ناتمام” را دارد درباره ممیزی وارد شده به “غیرمجاز” هم بیان داشت: به جز تغییر یک کلمه هیچ ممیزی دیگری به فیلم وارد نشده است.

این کارگردان در توضیح فضای داستانی فیلمش بیان داشت: بلحاظ ساختاری سه قصه مختلف را طوری روایت می کنیم که به هم گره می‌خورند و در این بین زندگی یک دختر فراری، یک موادفروش و چند شخصیت دیگر روایت می‌شود.

سعی کردم از هنروتجربه فاصله بگیرم و فیلمی برای مخاطب عام بسازم

یکتاپناه که با ساخت دو فیلم قبلیش بیشتر به عنوان کارگردانی جشنواره ای ساز شناخته می شد در انتهای گفتگوی خود به سینماژورنال گفت: سعی کردم در کار تازه آن از فضای فیلمهای قبلی ام فاصله بگیرم و برخلاف هنروتجربه ای که در ماههای اخیر باب شده فیلمی بسازم که بتواند توجه مخاطب عام را به خود جلب کند.

با حضور میلاد کیمرام و لیلا زارع

به گزارش سینماژورنال میلاد کیمرام و لیلا زارع بازیگران “غیرمجاز” هستند و پریوش نظریه بازیگر پیشکسوت نیز در این فیلم نقش کوتاهی را ایفا کرده است. تهیه کنندگی این فیلم را محمدحسین عامری‌پویا برعهده داشته است و فیلم برای حضور در بخش مسابقه جشنواره سی و چهارم فیلم فجر فرم پر کرده است.

غیرمجاز
غیرمجاز