1

چگونگی تقسیم سود پروژه سینمایی بابک زنجانی به روایت کارگردان

سینماژورنال: بابک زنجانی در ماههای انتهایی آزادی اش به صورت آشکار وارد سینما شده و در تولید آثاری چون “هیچ کجا هیچ کس”، “نقش نگار” و “سیزده” هم سرمایه گذاری کرده بود.

به گزارش سینماژورنال بعد از بازداشت زنجانی هرچند “سیزده” به مدد تهیه کننده متنفذش سعید سعدی اکران شد و البته این روزها در شبکه خانگی هم در دسترس همگان است اما وضعیت اکران “نقش نگار” همچنان مشخص نیست.

“نقش نگار” توسط علی عطشانی ساخته شده بود و برخی مشکلات ناشی از عدم اکرانش را به دلیل بازی کوتاه ناصر ملک مطیعی در فیلم می‌دانستند.

علی عطشانی کارگردان فیلم اما در تمامی ماههای اخیر از بی مشکل بودن اکران فیلم سخن گفته است.

تازه ترین گفتگوی این کارگردان نیز حاوی خبر اکران این فیلم در آبان ماه است که البته معلوم نیست واقعا محقق شود یا نه و البته وی توضیح جالبی را هم درباره تقسیم سود این پروژه با توجه به سرمایه گذاری بابک زنجانی در آن طرح کرده است.

به دلیل اکران “محمد(ص)” اکران “نقش نگار” به آبان ماه افتاد

عطشانی درباره دلیل عدم اکران این فیلم طی ماههای گذشته به “اعتماد” می گوید: ما پس از گرفتن اين مجوزها قرار بود فيلم را شهريور ماه اكران كنيم كه همان زمان فيلم «محمد(ص)» اكران عمومي شد. به همين دليل تصميم گرفتيم كمي زمان نمايش را به عقب بيندازيم. به همين دليل درصدد هستيم در آبان ماه در صورت فراهم شدن شرايط، «نقش نگار» را اكران كنيم.

ملک مطیعی وضعیت خوبی ندارد و امیدواریم فیلم اکران شود

وی ادامه می دهد: مدتي پيش آقاي ملك مطيعي همانطور كه مي‌دانيد در بيمارستان بستري بود. هنوز هم خيلي شرايط مساعدي ندارند. فكر مي‌كنم اكران عمومي «نقش نگار» خبر خوبي براي او باشد و قطعا روي وضعيت جسمي و روحي‌اش هم تاثير مي‌گذارد چرا كه اين فيلم تنها حضور ملك مطيعي بعد از انقلاب است و سرنوشت اين فيلم براي او هم اهميت دارد.

اموال زنجانی به شرکت نفت منتقل شد؛ این پروژه هم جزو اموال اوست

عطشانی درباره وضعیت تقسیم سود این پروژه با توجه به مصادره اموال بابک زنجانی بیان می دارد: من براي ساخت «نقش نگار» مستقيما با زنجاني كار كردم. در حال حاضر هم سورينت فيلم كمپاني فيلمسازي زنجاني زيرنظر محمود ديني اداره مي‌شود. اين مجموعه هنوز پروژه‌هايي مانند «نقش نگار» دارد كه بايد وضعيت آنها پيگيري شود. آن‌طور كه من مي‌دانم اموال زنجاني به شركت نفت منتقل شد. سرمايه اين پروژه هم جزو اموال او محسوب مي‌شود.

بابک زنجانی سهم بیشتری در سرمایه گذاری دارد

این کارگردان می افزاید: البته زنجاني در اين فيلم سهم بيشتري نسبت به من در بخش سرمايه‌گذاري دارد. قطعا محمود ديني مسوول پيگيري وضعيت سود اكران فيلم است. اتفاقا يكي از معضلاتي كه درباره اكران اين فيلم وجود داشت بحث در‌آمد حاصل از اكران يا فروش نسخه دي‌وي‌دي فيلم بود كه فكر مي‌كنم ار طريق دادستاني اين موضوع حل شد.

فکر می کنم فیلم بتواند جذاب باشد

علی عطشانی که سابقه ساخت آثاری چون “دموکراسی در روز روشن” و “آقای الف” را در کارنامه دارد درباره پیش بینی اش از اکران فیلم بیان می دارد: «نقش نگار» براي من فيلم متفاوني به لحاظ ساختار و قصه است. به همين دليل در كارنامه كاري‌ام هم جايگاه خاصي دارد. فكر مي‌كنم جدا از حاشيه‌هاي به وجود آمده، قصه فيلم بتواند براي مخاطب جذاب باشد و با آن ارتباط برقرار كنند. از طرفي يقين دارم كه مخاطب براي ديدن استاد ملك مطيعي كه سال‌ها روي پرده سينما ديده نشده‌اند، به سينما مي‌آيد. از طرفي فكر مي‌كنم يادگاري خوبي براي حضور آقاي ملك مطيعي باشد.