1

چه کسی خبر معرفی فیلم مجیدی به اسکار را زودتر از بقیه به جیرانی داد؟/سخنگوی هیأت انتخاب فیلم پاسخ می‌دهد

سینماژورنال: در ساعات ابتدایی بامداد  شنبه چهارم مهرماه وقتی تصویر صفحه اول روزنامه “سینما” به سردبیری فریدون جیرانی در شبکه های اجتماعی قرار گرفت بیش از هر چیز تیتر یک آن جلب توجه می کرد.

به گزارش سینماژورنال این تیتر یک، خبر معرفی فیلم مجیدی به اسکار را در شرایطی می داد که هنوز هیات انتخاب فیلم برای اسکار به طور رسمی گزینه نهایی خود را اعلام نکرده بود.

سینماژورنال نخستین رسانه ای بود که این خبر را به نقل از روزنامه موردنظر منتشر کرد(اینجا را بخوانید) و بعد از سینماژورنال نیز بسیاری دیگر از رسانه ها در این باره خبررسانی کردند.

این اتفاق موجب شد ساعاتی بعد از انتشار خبر، هیات معرفی فیلم برای اسکار نیز مجبور شود خبر این انتخاب را رسانه ای کند اما سوال اینجا بود که خبر اصلی را چه کسی در اختیار رسانه جیرانی قرار داده است؟

فیلم مجیدی هم مانند “جدایی…”؟!!!

امیر اسفندیاری سخنگوی هیات انتخاب فیلم برای اسکار در این باره به “شرق” می گوید: با صراحت اعلام می‌کنم که از طرف کمیته انتخاب، خبر انتخاب فیلم تا پیش از اعلام رسمی جایی گفته نشد.

وی ادامه می دهد: به هر حال در مورد فیلم جدایی “نادر از سیمین” و “محمد رسول‌ا..(ص)” گمانه‌زنی‌های بسیاری وجود داشت که احتمال معرفی این دو فیلم بیشتر است و کمیته انتخاب هم فارغ از تمامی این حواشی نظرش را اعلام کرد.