۱۵۰۹۱۳۹۹

چه خوب که فضای مجازی را به رسمیت می‌شناسید اما…

سینماژورنال: در روزگاری که فضای مجازی و رسانه‌هایی که در این عرصه فعال هستند بازخورد به مراتب بیشتری از رسانه‌های کاغذی دارند و شرایط را به سمتی پیش برده‌اند که حتی اغلب نشریات کاغذی هم درصدد تقویت بازوهای سایبری برآمده اند در میان مدیران مملکتی اما همچنان چهره‌هایی را می بینیم که لذت تماشای تصویر یا گفتگویی از خود در رسانه‌ای کاغذی را با هیچ چیز معاوضه نمی‌کنند.
به گزارش سینماژورنال در امتداد چنین نگاهی هم بوده که بازار تخصیص رپورتاژهای سیاه-سفید یا رنگارنگ به چنین نشریاتی همچنان سود خوبی را عاید گردانندگان نشریات می‌کند غافل از آن که صریح ترین و بدیع ترین مطالب ارائه شده در یک نشریه کاغذی اگر از طریق رسانه های سایبری بازنشر نشود به‌زحمت خواهد توانست تأثیری جریان‌ساز داشته باشد.
رسانه های سایبری با زیرمجموعه ای گسترده از سایتها گرفته تا شبکه های اجتماعی و اپلیکیشن‌های ارتباطی روزبروز فراگیری بیشتری می‌یابند و چه خوب که مدیران مملکتی ما نیز حتی اگر خودشان سن و سالشان اجازه نمی‌دهد از چنین ابزاری استفاده کنند با به‌کارگیری مشاورانی آگاه از ظرفیتهای این رسانه‌ها برای پیشبرد برنامه‌های خویش سود جویند.

جشنواره ای که می‌خواهد جدی‌تر از قبل از ظرفیتهای سایبری استفاده کند
دبیرخانه جشنواره سی و چهارم فیلم فجر احتمالا نخستین دبیرخانه سالهای اخیر است که دست اندرکاران آن قصد دارند جدی‌تر از قبل بر روی ظرفیتهای سایبری تمرکز کنند.
شاید برای همین است که در اولین گام بنا شده کانال ارتباطی مدیران مختلف جشنواره از دبیر آن گرفته تا مسئولان بخشهای مختلف و مدیر روابط عمومی، صفحه اینستاگرام جشنواره باشد یعنی برخلاف روال سالهای قبل که مدیران جشنواره، فلان خبرگزاری یا بهمان مجله را برای گفتگو بر سایرین ترجیح می‌دادند امسال به تمامی رسانه ها به یک چشم نگاه شده است و مدیران جشنواره از طریق صفحه اینستاگرام جشنواره تصمیمات مهم مرتبط با جشنواره را در قالب فایلهای تصویری در اختیار عموم قرار می‌دهند.

فضایی که می‌تواند باعث کوتاه‌تر اما گویاتر سخن گفتن مدیران شود
صدالبته که فضای محدود و ۱۵ ثانیه‌ای که برای اشتراک فیلم در اینستاگرام وجود دارد باعث خواهد شد مدیران در گفتگوهای خود با اهالی رسانه به سمت خلاصه‌گویی بروند و سخن را کوتاه‌تر اما گویاتر کنند ضمن اینکه در کوران برگزاری جشنواره و هنگامی که بناست با کمترین فاصله زمانی میان اتفاقات، واکنشهای مدیران نسبت به آنها را شاهد باشیم این روش مفیدفایده‌تر است اما…

این مسیر ارتباطی باید دوسویه باشد
اما تکامل این شیوه اطلاع‌رسانی زمانی رقم می‌خورد که کانال ارتباطی میان مدیران و رسانه‌ها دوسویه باشد یعنی اهالی رسانه هم بتوانند در فواصل زمانی مناسب سوالات خود را طرح کرده و پاسخهای مدیران را بشنوند؛ برای این تکامل، در کنار اینستاگرام احتمالا اپلیکیشن تلگرام بیشتر به کمک خواهد آمد.

image_print
تاريخ انتشار: جمعه 11 دسامبر 2015 - 15:47
لینک کوتاه: http://www.cinemajournal.ir/?p=14793

بعدش؟

مطالب مرتبط

بی‌پرده با مخاطبین

ارسال نظر

*

code