1

چطور شد که “پنه‌لوپه کروز” راضی به همکاری با اصغر فرهادی شد؟

سینماژورنال: اصغر فرهادی کارگردان اسکاری سینمای ایران این روزها درگیر تازه ترین فیلم خود “فروشنده” است.

به گزارش سینماژورنال فرهادی البته سال آینده و بعد از تولید فیلم ایرانی اش فیلمی را در اسپانیا تولید خواهد کرد؛
“الکساندر ماله‌گی” مدیر کمپانی فرانسوی “ممنتو” که تهیه‌کننده فیلم “گذشته” فرهادی نیز بوده، به‌همراه “پدرو آلمادوار” فیلم‌ساز شهیر اسپانیایی، به‌طور مشترک فیلم جدید این کارگردان ایرانی را تهیه خواهند کرد.

بناست پنه لوپه کروز بازیگر اسپانیایی که برای بازی در فیلم “ویکی کریستینا بارسلونا” به‌کارگردانی وودی آلن اسکار گرفته هم در پروژه فرانسوی-اسپانیایی فرهادی ایفای نقش کند.

فرهادی در تازه ترین گفتگوی خود با “شرق” در پاسخ به اینکه چطور شد پنه لوپه مایل شد در این فیلم ایفای نقش
کند گفته است: وقتی فیلم‌نامه اولیه نوشته شد، نسخه‌ای از آن برای بازیگرانی که آن‌ها را کاندیدا کرده بودم، فرستاده شد. در چند سفری که به آمریکا رفتم، جلساتی با هنرپیشه آمریکایی فیلم برگزار شد که به نتیجه هم رسیدیم.

پنه لوپه کروز تماس گرفت و ابراز علاقه کرد برای همکاری!!
وی ادامه داده است: در اسپانیا هم با دو هنرپیشه اسپانیایی، قرار و مدارها گذاشته شد که یکی از آن‌ها پنه‌لوپه کروز است. او بعد از فیلم «گذشته» از طریق ایجنتشان(مدیر برنامه شان) تماس گرفت و ابراز علاقه کرد تا در پروژه‌های بعدی‌ام به‌عنوان بازیگر با هم همکاری داشته باشیم.

فرهادی افزوده است: در مدت یک‌سال با پنه‌لوپه و دیگر هنرپیشه اسپانیایی فیلم در مادرید جلساتی داشتیم. برهمین‌اساس، فیلم‌نامه نوشته شد و قرارها هم گذاشته شده است.