1

واقعه نگاری ماجرایی غیرمنصفانه در انتخاب حسین یاری برای رل اول “مزارشريف”

سینماژورنال: درام ماجرایی “مزارشریف” در حالی اخیرا روی پرده رفته که بواسطه تصویری مهیج و بی اغراق که از ماجرای شهادت دبپلماتهای ایرانی در افغانستان ارائه می دهد اثری یکتاست.

به گزارش سینماژورنال بازیگر اصلی “مزارشریف” حسین یاری است که در حد خود کوشیده شمایلی ملموس از آخرین بازمانده کشتار دیپلماتها را خلق کند.

محمد حمزه زاده مدیرعامل سازمان توسعه سینمایی سوره اخیرا در گفتگو با “نسیم” از این گفته که هرچند انتخاب اولیه نقش “شاهسون” حسین یاری بوده اما در برهه ای از زمان او کنار گذاشته میشود و گروه تولید به سراغ گزینه های دیگر می روند.

اما عجبا که هیچ کدام از گزینه های دیگر که احتمالا جزو آنهایی بوده اند که بهشان “استار” می گوییم(!) بازی در فیلم را قبول نمی کنند و این میشود که باز هم به سراغ یاری برمی گردند.

گروه تولید در انتخاب حسین دچار تردید شد

حمزه زاده می گوید: حسین یاری اولین انتخاب گروه سازندگان فیلم برای ایفای نقش شاهسون در فیلم ضد آمریکایی و ضد تکفیری “مزارشریف” بود و او با اشتیاق پذیرفت. اما در آستانه شروع فیلمبرداری، گروه در این که حسین بهترین انتخاب است یا نه، دچار دودلی شد.

وی ادامه می دهد: پروژه حدود دو ماه عقب افتاد تا تهیه کننده فیلم با بیش از ده تن از بازیگران سرشناس همتای حسین مذاکره کند. نتیجه این بود که هیچ یک از آنان حاضر به بازی در این فیلم نشدند؛ بعضی درگیر پروژه های دیگر بودند و بعضی هم دلایل جالبی برای نیامدن داشتند که گفتن ندارد.

حسین را دو ماه بی خبر گذاشته بودیم و گمان می کردیم محال است قبول کند

حمزه زاده خاطرنشان می سازد: حسین را دو ماه بی خبر گذاشته بودیم و گمان می کردیم دیگر محال است قبول کند. اما او که در این فاصله بازی در فیلمی دیگر را تمام کرده بود، به اولین تماس تهیه کننده جواب مثبت داد و آمد.

این مدیر سینمایی می افزاید: در حاشیه یکی از بازدید های پشت صحنه، در پی دلجویی از او برآمدیم. محکم گفت این پروژه برای من مهم است. این فیلم متعلق به شهیدان است و خواهد درخشید.

حتی یک بار هم این موضوع را به رخ کسی نکشبد

محمد حمزه زاده تاکید می کند: به اذعان همه دست اندرکاران فیلم، حسین حتی یک بار هم این موضوع را به رخ کسی نکشید و طوری رفتار کرد که گویی از ماجرا بی خبر است.