1

چرا کامبیز دیرباز قرارداد بازی در یک سریال تلویزیونی را به هم زد؟

سینماژورنال: کامبیز دیرباز که در برنامه «سه ستاره» به عنوان بهترین بازیگر مرد تلویزیونی در سال 94 انتخاب شد این روزها با وسواس بیشتری به کارش ادامه می‌دهد.

 به گزارش سینماژورنال  این بازیگر درباره این وسواس به “خبرآنلاین” می‌گوید: «به هرحال جایزه حکم موتور محرک را برای بازیگر دارد و می‌تواند به او انگیزه ای برای ادامه فعالیت‌هایش بدهد. برای من اما این جایزه خاصیت بیشتری دارد چون به نوعی رای اعتمادی است که از مردم گرفتم. من چندین و چندبار کاندید جوایز مختلف سینمایی بودم و حتی در تلویزیون هم برای بازی در سریال «تب سرد» جایزه گرفته‌ام اما تندیس «سه ستاره» برای من چیز دیگری بود.»

دیرباز دلیل اهمیت ویژه این تندیس را در این می‌داند که مردم آن را به دست او رساندند و مخاطبان مستقیماً به او رای دادند و کارش را تایید کردند.

قرارداد تلویزیونی ام را با یک مجموعه منتفی کردم

او در این باره به نکته‌ای اشاره می‌کند و می‌گوید:« جالب است بدانید که اینقدر برای من این تندیس «سه ستاره» اهمیت داشت که وقتی فهمیدم به عنوان بازیگر اول انتخاب شدم خیلی روی این مسئله حساس شدم و حتی قرارداد تلویزیونی ام را با یک مجموعه منتفی کردم. چون حس کردم حالا که این اتفاق برای من افتاده نباید کاری را انجام بدهم که مردم از رای اعتمادشان به من پشیمان شوند. همان‌طور که وقتی یک بازیگر سیمرغ می گیرد روی انتخاب‌هایش خیلی حساس می‌شود و ممکن است حتی دو سال بیکاری را بپذیرد اما کار خوب بکند من هم حساسیت‌هایم را بعد از این جایزه بالا بردم تا با نقشی ویژه به تلویزیون برگردم.»

این اتفاق می تواند کاری کند که مراقب انتخابهایمان باشیم

این بازیگر درباره اهمیت ادامه فستیوال تلویزیونی «سه ستاره» برای هنرمندان گفت:« این اتفاق می‌تواند ادامه‌دار باشد و هرسال برگزار شود تا هم مخاطبان عادت کنند که کارها را دقیق‌تر دنبال کنند و هم ما مراقب انتخاب‌هایمان باشیم و حواسمان باشد که جایی دارد ما را آنالیز و رصد می‌کند. این رقابتی شدن نتیجه مثبتی هم برای تلویزیون و مخاطبان و هم برای ما دارد. امیدوارم احسان علیخانی و تیمش که کارشان را بسیار حرفه‌ای انجام می‌دهند سال‌های آینده هم این کار را دست بگیرند و مدون و برنامه‌ریزی شده برای این جشنواره پیش بروند.»

دیرباز در آخر از مردم به خاطر عدم حضورش در برنامه عذرخواهی کرد و گفت:« من واقعاً شرمنده مردم شدم و به احسان علیخانی هم توضیح دادم که فقط به این خاطر نتوانستم در برنامه زنده حضورداشته باشم که بلیط سفرم را از چند هفته قبل تهیه کرده بودم و اصلاً امکان جا به جایی پرواز نداشتم اما مردم بدانند اینقدر این آرایشان برای من اهمیت داشته که حتماً در بهترین جای خانه تندیسم را می‌گذارم.»