1

چرا فرهاد اصلانی همکاری با مهران مدیری را نپذیرفت؟

فرهاد اصلانی از جمله بازیگرانی بوده است که سالها پیش از این و به هنگام آغاز تولید “ساعت خوش” پیشنهاد بازی در این سریال را از سوی مهران مدیری دریافت کرده بود اما احتمالا به دلیل تاکید بیش از حد این مجموعه بر بداهه پردازی در آن حضور نیافت.

سینماژورنال: فرهاد اصلانی در سالهای اخیر به یکی از قطبهای بازیگری ایران بدل شده است؛ تفاوتی نمیکند که در سینما کار کند یا تلویزیون؛ او هدفش را برمبنای زندگی با نقش و به اصطلاح مالِ خود کردن کاراکتر قرار میدهد و همین میشود که چه پدر دائم الخمر “من مادر هستم” باشد و چه وکیل متشرع “مستانه” مخاطب را خیلی زود به همذات پنداری برساند.

به گزارش سینماژورنال اولین خاطرات تصویری مان از اصلانی سریال “امام علی” و درام “روسری آبی” است؛ با این همه وی سالها پیش از این دو اثر کار تئاتر میکرده و البته در گروهی حضور داشته که نصرا.. رادش بازیگر کمدی ایرانی در آن حاضر بوده است.

رادش در یکی از تاره ترین گفتگوهای خود که با هیوا یوسفی و فرهاد عشوندی در “تماشاگران امروز” انجام شده با ذکر خاطراتش از “ساعت خودش” به این مساله هم اشاره کرده که مهران مدیری از فرهاد اصلانی هم خواسته بود در این مجموعه پربحث کنارش باشد اما وی قبول نکرده است.

فیلم فارغ التحصیلی به دست مدیری رسید

رادش درباره همکاری تئاتری با اصلانی میگوید: من و فرهاد اصلانی و امیر آتشانی در فرهنگسرای نیاوران بودیم که از طریق یکی از دوستان و همکلاسهایمان که دستیار مدیری بود به گروه “ساعت خوش” معرفی شدیم. در  فرهنگسرا ما جزو شلوغ ترینها بودیم و در زمینه نمایش کمدی و طنز فعال بودیم. در جشن فارغ التحصیلی فرهنگسرا تئاتری اجرا کردیم که فیلمی از آن به دست مهران مدیری رسید و او نیز از کار ما خوشش آمد و از ما دعوت به همکاری کرد.

من خوشم آمد و پذیرفتم

وی ادامه میدهد: امیر آتشانی و فرهاد اصلانی در آن زمان علاقه ای به آن سیستم کاری نداشتند و پیشنهاد همکاری مدیری را نپذیرفتند اما من رفتم و خوشم هم آمد و کار را ادامه داد.

شاید اصلانی بداهه پردازیهای “ساعت خوش” را دوست نداشت!

به گزارش سینماژورنال رادش درباره دلایل اصلانی برای عدم پذیرفتن همکاری با مهران مدیری اضافه میکند: اصلانی در زمینه طنز هم بسیار توانا هستند اما من نمیخواهم قضاوت کنم که در آن دوره چرا نیامد. شاید سیستم کاری “ساعت خوش” را که 70 درصدش بداهه بود دوست نداشت. به هر حال برخی آیتمهای این مجموعه حتی تا 90 درصد هم بداهه داشت؛ البته که به درست و غلط بودن آن کاری ندارم ولی به هر حال ایشان نیامد.