1

چرا سریال ۲۰قسمتی کارگردان «ملک سلیمان» اجازه پخش ندارد؟

سینماروزان: شهریار بحرانی هرچند از همان زمان اکران فیلم مذهبی پرهزینه «ملک سلیمان» تلاشهایش برای حذب سرمایه تولید قسمت دوم این فیلم را آغاز کرد اما در نزدیک به هشت سال بعد از اکران آن فیلم نه تنها نتوانست بودجه ای برای تولید قسمت دوم فراهم کند که سریال 20قسمتیش هم اجازه پخش پیدا نکرده است.

به گزارش سینماروزان مستند 20 قسمتي «حجاب راه رستگاری» به کارگردانی شهریار بحرانی با موضوع حجاب از منظر قرآن و در قالب مصاحبه با کارشناسان مذهبی و قطعات نمایشی برای پخش آماده شده است ولي به گفته اين فيلمساز هنوز نهاد يا شخصي حاضر به پخش آن نیست.

شهريار بحراني با اعلام اینکه سریالی که برای «حجاب» ساخته‌ آماده پخش است، اما پخش کننده ای برای آن نیست به «جوان آنلاین» مي‌گويد: سریالی که برای «حجاب» ساخته‌ ام، 20 قسمت است. با نام «حجاب راه رستگاری». اين سريال درباره 13 آيه اصلي حجاب در قرآن و آيات پيراموني آن است كه مربوط مي شوند به موضوع اصلي عفاف و حجاب. در حال حاضر «حجاب راه رستگاری» آماده است اما براي تأمين مخارج آن دنبال سرمایه گذار هستیم. ما منتظر بوديم تا نهادهاي مختلف مربوطه به دولت سينما و تلويزيون در رابطه با اين كار ارزشي پيشقدم شوند اما متاسفانه اين كار تا به امروز مقدور نشد.

بحراني در پاسخ به سوالی مبني بر اينکه موضوع و قصه اصلي فیلم «حجاب راه رستگاری» چیست و به چه مسائلی می ‌پردازد، می‌ گوید: موضوع اين فیلم در خصوص بحث هاي معارفي و عرفاني مربوط به حجاب است نه موضوعات و مسائلي اجتماعي آن كه اكثر مواقع در جامعه مطرح مي شود.

کارگردان فیلم سینمایی «مریم مقدس (س)» با اعلام اینکه مسائلي هم كه از بعد اجتماعي حجاب در جامعه مطرح مي شود، به خاطر رفتارهاي تندي است كه در جامعه عليه موضوعات مربوط به حجاب طرح مي شود و واكنش هاي تندتري را ايجاد مي كند، تاكيد كرد: خداوند تبارك و تعالي در قرآن كريم روش تشويق به رعايت حجاب را با كشاندن انسان به سمت طهارت قلب و رعايت حجاب در تفكر و ابعاد بالاتر انسان مطرح مي فرمايند.