1

چرا روسای سینما مهمترین جایزه تولید را از جشنواره حذف کرده‌اند؟؟ آقای انتظامی! پیگیری کن!

سینماروزان: حذف تندیس مدیران تولید از فهرست جوایز تجلی اراده ملی جشنواره سی و هشتم فجر بدعتی غلط است که نه ریشه صنفی دارد و نه حرفه‌ای.

محمدرضا منصوری رییس انجمن مدیران تولید سینمای ایران با انتقاد از حذف تندیس مدیران تولید سینما از بخش جنبی تجلی اراده ملی سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر توسط مدیران جشنواره گفت: برای پیشرفت، توانمندسازی و بهره‌وری بالای نیروی انسانی خلاق و کارآمد تولید، راهی جز ایجاد نشاط کاری، بالا بردن اعتماد به نفس و ایجاد انگیزه‌ در درون انجمن مدیران تولید نیست. از اولین دوره حضور در جشنواره فیلم فجر تاکنون، تقدیر و تشویق عملکرد مدیران تولید در بخش تجلی اراده ملی جشنواره فجر، نقش به سزایی در توانمندسازی و کادرسازی نیروی جوان و خلاق تولید سینما داشته است. این بی‌مهری به انجمن صنفی مدیران تولید از سوی سازمان محترم سینمایی تاکنون با پاسخ روشنی رو به رو نشده است. آقای انتظامی! این نادیده گرفته شدن چه پیامی را منتقل ‌می‌کند؟ به همین خاطر به مدیران محترمی که نقشی در این تصمیم‌گیری نادرست داشته‌اند، توصیه می‌شود به جای آن که در مقابل اصناف باشند در کنار آن‌ها باشند.

آنچه از اظهارات رییس صنف مدیران تولید برمی‌آید آن است که اراده‌ای درون ساختار دولتی سینما به‌دنبال حذف این جایزه بوده؟؟ پرسش آن است مدیران سینمایی و به‌ویژه شخص حسین انتظامی که مدام از اهمیت کار صنفی در سینما می‌گویند چرا مهمترین صنف تولید را نادیده گرفته‌اند؟؟

مهمترین آثار جشنواره امسال بلحاظ پروداکشن از “درخت گردو” و “روز صفر” گرفته تا “شنای پروانه”، “خون شد” و “پسرکشی” بخش عمده‌ای از کیفیت تولیدشان را مرهون مدیران تولیدی بوده‌اند که کوشیده‌اند استانداردهای سینمای ایران را ارتقا دهند. چرا نباید برای تشویق این صنف قدرنادیده هم که شده تندیس مدیر تولید را در تجلی اراده ملی داشت؟؟

آیا قدرت صنف مدیران تولید که قادر است در یک جشن صنفی ده برابر بزرگترین جشن‌ و جشنواره‌های مملکت، چهره درجه یک سیاسی-فرهنگی-اجتماعی-نظامی را کنار سینماگران قرار دهد عامل ترس مدیران سینما از رقابت با ایشان و حذف تندیس مدیران تولید شده؟؟ 

مگر نه اینکه تا صنف نباشد، قدرت سینما معنا نمی‌یابد پس چرا نباید مدیران از قدرت چنین صنوفی استقبال کرده و اتفاقا با دخیل کردن آنها در جشنواره فجر بر کیفیت جشنواره بیفزایند؟؟؟ شاید هم اختلافات درونی هیات مدیره خانه سینما و ایستادگی برخی اعضا دربرابر خودکامگی‌های روسا، عامل این حذف بوده است که در این صورت هم باید گریست به حال روسای دولتی سینما که در بزنگاه جشنواره خام خودکامگی روسای خانه شده‌اند و بخاطر دلبری از آنها، جنگ با یکی از قدرتمندترین صنوف سینما را استارت زده‌اند!