1

چرا “دندون طلا” نمی‌تواند از تلویزیون پخش شود؟⇐ستاره اسکندری پاسخ داد

سینماژورنال: ستاره اسکندری بازیگر زن سینما و تلویزیون که نورزو امسال با سریال “زعفرونی” به رسانه ملی آمده بود در خلال گفتگویی پیرامون این سریال که با “مهر” انجام شده ضمن بیان دلایل عدم پخش سریالی مانند “دندون طلا” از رسانه ملی چرایی این مسأله را نقد کرده است.

به گزارش سینماژورنال اسکندری با اشاره به وجه سیاه بازی “دندون طلا” می گوید: این سریال به خاطر نوع موسیقی مطربی که دارد هیچ بخشی از آن در تلویزیون قابل اجرا نبود در صورتی که باید بپذیریم یک تاریخ هنری در مملکت ما وجود دارد و پیشینه تئاتر و موسیقی را نمی توان کتمان کرد. «دندون طلا» شاید تنها اثر گسترده ای است که بخش تئاتر سیاه بازی را از چگونگی ایجاد تا از بین رفتنش نشان می دهد.

وی ادامه می دهد: نسل قدیم شاید از سیاه بازی چیزی در خاطرشان مانده باشد اما نسل جدید اصلا این هنر را نمی شناسد. از نظر من یکی از شروط موفقیت ملت ها این است که تاریخ شان را خیلی خوب بدانند و از برخی مراحل آن نپرند.

اسکندری خاطرنشان می سازد: چرا یک کاری مثل «دندون طلا» نباید در تلویزیون ساخته شود؟ مگر جز این است که مجموعه مذکور با معرفی تئاتر و موسیقی ایرانی در زیر متن، نجابت و تلاش و مردانگی یک زن پای یک عشق را نشان داد؟ چه ارزش هایی از این بزرگتر وجود دارد که نباید آنها در تلویزیون نشان داده شود؟

این بازیگر می افزاید: متاسفانه محدودیت تلویزیون برخی اجازه ها را از آدم می گیرد و این خیلی حیف است. ما همان مردمیم. همان ها که می روند و این سی دی هارا می خرند. من این جنس سیاستگذاری را نمی فهمم.