1

چرا دختر شهید بابایی فیلمسازی درباره پدرش را دوست ندارد؟+عکس

سینماژورنال: سلما بابایی دختر شهید عباس بابایی احتمالا نخستین فرزند شهید است که کارگردان می شود.

به گزارش سینماژورنال سلما بابایی که اخیرا و بعد از ساخت یک فیلم کوتاه و یک فیلم مستند کارگردانی یک سریال پنج قسمتی به نام “آخرین پرواز” را انجام داده است(اینجا را بخوانید) در گفتگویی این مسأله را طرح کرده که ترجیح می دهد فیلمی درباره پدرش نسازد.

سلما بابایی در این باره به “ایسنا” گفته است: قلبا اصلا دوست ندارم این کار{فیلمسازی درباره پدرم} را انجام دهم؛ چراکه این کار به نوعی نشان دادن است. پدر من به اندازه کافی توسط مردم شناخته شده است، بنابراین مردم باید شهدای دیگر را بشناسند.

وی ادامه داده است: من اصلا تمایلی ندارم که بخواهم کاری برای پدرم بسازم. دوست دارم، وقتی که قرار است برای پدرم صرف کنم برای شهدایی بگذارم که واقعا دیده نشده‌اند. دیدارهایی که با خانواده‌های شهدا داشتم مسوولیتم را بیشتر کرد که در این راستا قدم بردارم و محکم‌تر قدم‌ بردارم؛ چراکه خودم تصمیم گرفتم این راه را ادامه بدهم.

سلما بابایی خاطرنشان می سازد: شاید این راه راهی باشد که دیگر فیلمسازان هم برای شهدا بیشتر قدم بردارند البته من به کسی خرده نمی‌گیرم ولی دلم می‌خواهد بیشتر به شهدا توجه شود و فیلم و سریال‌های بیشتری درباره شهدای ناشناخته ساخته شود.

سلمی بابایی
سلما بابایی