1

چرا ایوبی به دیدار معاونت سینمایی هند نرفت؟

سینماژورنال: پیش از این دیده بودیم که در پروژه هایی محصول داخل رییس سازمان سینمایی یا مدیر بنیاد فارابی در پشت صحنه آثار حضور یافته و با عوامل دید و بازدید می کنند.

به گزارش سینماژورنال البته که رییس پیشین اداره نظارت و ارزشیابی یعنی محمد احسانی هم علاقه خاصی به این دید و بازدیدها داشته و طی ماههای مدیریتش سعی زیادی کرد که در پشت صحنه پروژه های مختلف سینمایی حضور یافته و اخبار آن را هم رسانه ای کند.

با این حال حبیب ایل بیگی جانشین او در اداره نظارت طی حدودا یک سالی که مشغول فعالیت است علاقه چندانی به حضور در پشت صحنه فیلمها نشان نداده بود.

دقیقا به همین دلیل است که خبر سفر ایشان به هندوستان و حضور در پشت صحنه فیلمی به نام “سلام بمبئی” جلب توجه می کند؛ بخصوص که تهیه کنندگی فیلم را هم جواد نوروزبیگی برعهده دارد.

فارغ از اینکه ایل بیگی برای حضور در پشت صحنه “سلام بمبئی” رنج سفر به هندوستان را خریده اند(!) در خبری که حکایت از سفر ایل بیگی به هند دارد این نکته آمده که رییس اداره نظارت سینمای ایران به دعوت “پهلاج نیهالانی” معاونت سینمایی هند و مدیر کمپانی “موشن پیکچرز “درباره ساخت فیلم مشترک و تعامل هرچه بیشتر سینمای ایران و هند دیدار و گفت و گو کرد.

پرسش هم دقیقا همین جا ایجاد می‌شود که اگر دعوت از سوی شخصیتی بوده که “معاونت سینمایی هند” بوده چرا همتای او در ایران که می شود حجت ا.. ایوبی در این دیدار حضور نداشته است؟!

آیا اگر بنا بوده تلاشهایی هم برای تعامل بیشتر سینمای ایران و هند و مثلا اکران سالی یکی دو فیلم ایرانی به صورت سراسری در هند صورت گیرد بهتر نبود شخص رییس سازمان سینمایی عازم این سفر شده و شخصا با قدرت اجرایی که دارد مقدمات این اتفاق را رقم بزند؟

شاید هم ماجرا ساده تر از آنچه بوده که در خبر آمده! یعنی صرفا یک مدیر نظارت سینمایی خواسته سری بزند به پروژه ای که نام بین المللی گرفته و در این بین اتفاقا(!) دیداری هم با معاون سینمایی هندوستان رخ داده! فقط همین….