1

چرا این بازیگر وطنی، پیشنهادات درخشان هالیوود را رد می‌کند؟/چه کسی به این بازیگر گفت “نامسلمان”؟

سینماژورنال: پیمان معادی اولین بازیگر ایرانی نیست که در هالیوود فیلم بازی کرده است.

به گزارش سینماژورنال قبل از او ایرانیان دیگری هم بوده اند که فرصت بازی در محصولات هالیوود را یافته اند؛ از چهره هایی چون گلشیفته فراهانی، همایون ارشادی و شهره آغداشلو گرفته که بعد از تجربیات داخلی به آن سو مهاجرت کردند تا بازیگرانی چوت نازنین بنیادی، نسیم پدراد، بهار سومخ، سارا شاهی، کاترین ایزابل و… که به دلیل دورگه بودن این فرصت را یافتند که در آثار هالیوود ایفای نقش کنند.

نکته مهم درباره همه این بازیگران آن بوده که هیچ کدام نتوانسته اند جایگاهی مطمئن و تثبیت شده در بازیگری هالیوود داشته باشند حتی موردی مانند آغداشلو هم بعد از نامزدی اسکار بخاطر “خانه ای از شن و مه” بجای رشد در سینمای هالیوود به بازیگر مکمل سریالها بدل شد.

در این شرایط اما پیمان معادی اخیرا در نشست اکران “کمپ ایکس ری” که نخستین تجربه بازیگری او در سینمای آمریکا به شماره می رود از این گفته که هالیوود پیشنهادات درخشانی به وی ارائه داده است.

هالیوود پیشنهادات درخشانی به من ارائه کرده…

معادی گفته است: هیچ‌کس از پیشنهادات درخشانی که هالیوود به من می‌دهد خبر ندارد و خودم هم علاقه‌ای به مطرح کردن آن ندارم اما به عنوان یک بازیگر ایرانی برای خودم چارچوبی دارم.

وی ادامه داد: البته در این میان بعضی‌ از هنرمندان از کشور رفته‌اند و تصمیمات دیگری گرفته‌اند اما من چارچوب‌های بسیار محکمی دارم و همواره برای پذیرش هر پیشنهاد با خانواده و دوستانم مشورت می‌کنم، اگر احساس کنم بازی‌ام در یک فیلم باعث رنجش بخشی از مردم کشورم می‌شود، هرگز چنین پیشنهادی را نمی‌پذیرم.

معادی در جایی دیگر از گفته های خود بیان کرد: از دوستان و مسئولان بابت بازی در “کمپ ایکس ری” توقع تشویق ندارم اما دست کم ناسزا هم نگویند و مرا به نامسلمانی و ضدایرانی بودن متهم نکنند.

شفاف سازی کن بازیگر عزیز

سینماژورنال بر این باور است که معادی در نشستهای بعدی اش هم دوستان و مسئولانی که به وی اتهام نامسلمانی زده اند را معرفی کند و هم درباره پیشنهادات درخشانی که هالیوود به وی میدهد و او رد می کند اطلاعات بیشتری در اختیار مخاطبان قرار دهد.

بخصوص در مورد دوم شفاف سازی ایشان باعث میشود اگر یکی از این پیشنهادات ردشده از سوي معادي، بازیگر جایگزین او را به دريافت اسکار يا هر افتخار جهاني ديگري برساند، ایرانیان بهتر می توانند باور داشته باشند كه يكي از هموطنان شان آنطور كه مي گويد بخاطر حفظ چارچوبهاي نظام و باورهاي مذهبي اش قید یک پیشنهاد درخشان و حتی اسکار را زده است.