1

پیگیری سینماروزان جواب داد ⇐معرفی رسمی “سمفا” به‌عنوان مرجع خرید بلیت سینماها/تمام سامانه‌های آنلاین بلیت‌فروشی باید زیرمجموعه “سمفا” قرار گیرند

سینماروزان: حدود یک هفته بعد از طرح پرسش سینماروزان در چرایی عدم راه‌اندازی رسمی سامانه سمفا(اینجا را بخوانید) سازمان سینمایی دستور به راه‌اندازی “سمفا” به‌عنوان سامانه مرکزی بلیت‌فروشی داده و مقرر کرده تمام سامانه‌های آنلاین بلیت‌فروشی باید به زیرمجموعه‌های سمفا بدل شوند.

باشگاه خبرنگاران گزارش داده به تازگی سازمان سینمایی، جلسه‌ای با حضور محمدرضا فرجی مدیرکل دفتر نظارت بر عرضه و نمایش فیلم و گروه کارشناسی و برنامه ریزی «سمفا» و کانون پخش کنندگان سینمای ایران با هدف بازگشایی سینما‌ها و مشخص کردن مرجع بلیت فروشی (سمفا) برگزار کرده است.

در این جلسه مقرر شد که چهار مرجع بلیت فروشی کنونی سینما و بخش آنلاین کل سینمای ایران زیرمجموعه «سمفا» قرار بگیرند و قرار شد در جلسه بعدی یعنی چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت، نماینده‌های جدید شورای صنفی نمایش مشخص شوند.

«سمفا» همان سامانه‌ای است که در زمان خریداری بلیت‌های سینما توسط مخاطب، سهم‌ سینمادار و تهیه کننده و پخش‌کننده و بخش مالیات آن را در حساب‌های جداگانه واریز می‌کند تا صاحبان آثار در کمترین فاصله نسبت به بلیت‌فروشی به سهم خود برسند.