1

پیش بینی سینماروزان محقق شد و الهام غفوری جای سازمان ارزشی را در “قسم” گرفت اما سوال این است که⇐ پروانه تهیه کنندگی این بانو توسط کدام صنف تهیه کنندگی و با کدام مدرک تحصیلی صادر شده؟؟

سینماروزان: با رونمایی از پوستر فیلم “قسم” پیش بینی سینماروزان درباره تغییر سرمایه گذار فیلم محقق شد و به جای سازمان هنری-رسانه ای اوج این الهام غفوری است که نامش روی پوستر سبز شده!!

پروانه ساخت “قسم” به تهیه کنندگی جلیل شعبانی که سال قبل فیلم “سوءتفاهم” را با حمایت اوج تهیه کرده بود، صادر شده بود و به واسطه همراهی محسن تنابنده با اوج در تولید فصل پنجم “پایتخت”،  حضور اوج در تولید “قسم” طبیعی جلوه مینمود.

حالا با رونمایی پوستر مشخص شده که اوج در ظاهر هم که شده در کار نیست. چرایی اش مشخص نیست و شاید به درونمایه انتقادی فیلم نسبت به حکم فقهی “قسامه” که داستان فیلم بر آن استوار شده بازگردد ولی روند تأمین سرمایه در فقدان اوج محل سوال است.

به جز این،  چگونگی حضور الهام غفوری به عنوان تهیه کننده این پروژه است! مگر نه اینکه یکی از شروط صدور کارت تهیه کنندگی،  داشتن مدرک کارشناسی یا معادل آن است؟

آیا غفوری با ارائه مدرک کارشناسی یا معادل آن توانسته مجوز تهیه کنندگی سینما را بگیرد؟ کدام صنف تهیه کنندگی، کارت ایشان را صادر کرده؟؟؟

پوستر “قسم”