1

پیش‌بینی رسانه آمریکایی درباره یک انیمیشن ایرانی

سینماروزان: یک رسانه آمریکایی حیطه انیمیشن با نام «انیمیشن مگزین»، انیمیشن ایرانی «روبی و جوجه‌ها» را یکی از هشت انیمیشن جدیدی دانسته که در بازار میپ جونیور و بازار میپ کام که این روزها در حال برگزاری است، می‌درخشد و تاکید کرده که این هشت اثر قابل توجه و چشمگیر هستند.

به گزارش سینماروزان بازار میپ جونیور امسال 13 تا 14 اکتبر در شهر کن برگزار شد و بازار میپ کام هم‌اکنون در حال برگزاری است، از جمله بزرگترین رویدادهای جهان برای معرفی آثار مخصوص کودکان و نوجوانان هستند.

این دوره از بازار میپ در سال 2018 برنامه‌های متعددی داشته که یکی از آنها معرفی انیمیشن‌های تلویزیونی کمپانی دریم‌ورکز است. همچنین انیمیشن‌های دور شو تک‌شاخ، گروه درونیکس، ریکی و دایناسور، زاگ، ماشین‌های توانا، عشق بامبو، تاتا و البته روبی و جوجه‌ها جز انیمیشن‌های تازه‌ای هستند که در این بازارهای مورد توجه قرار گرفته‌اند.

گفتنی است به جز «روبی و جوجه‌ها» که محصول استودیو گنبدکبود و یک اثر ایرانی است، مابقی آثار در کشورهای آمریکایی و اروپایی و برای شبکه‌های مهم تلویزیونی از جمله کانال تلویزیونی دیزنی یا تلویزیون فرانسه ساخته شده‌اند.

سریال انیمیشنی «روبی و جوجه‌ها» به کارگردانی بابک و بهنود نکویی، ماجراهای کشمکش بین یک روباه آبی و مخترع با خانواده خروس را به سبک اسلپ استیک به نمایش گذاشته است. این انیمیشن بر مبنای داستان‌های فولکلور ایرانی شکل گرفته اما روایتی مدرن و امروزی دارد و برای کودکان سراسر جهان قابل درک و ملموس است.

این سریال انیمیشنی جوایزی از جشنواره‌ بین‌المللی پویانمایی تهران، جشنواره جام‌جم و جشنواره ملی پویانمایی و جشنواره انسی فرانسه این سریال را در فهرست بیست سریال تلویزیونی برتر جهان معرفی کرده است.