1

پیشنهاد یک عضو مجمع تشخیص مصلحت به سینماگران⇐اعتراضات کارگران هپکو، آذرآب و کشت و صنعت دشت مغان را در قالب فیلم و سریال به تصویر بکشید

سینماروزان: یک عضو مجمع تشخیص مصلحت در دیدار با سینماگران، از آنها خواست اعتراضات کارگری را زمینه‌ای کنند برای ساخت فیلم و سریال.

به گزارش سینماروزان سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت در نشستی با سینماگران، اظهار داشت: رسالت سینما این است که سایه به سایه تحولات کشور را دنبال کند و سینماگر ما اگر جایی می‌بیند کار خوبی صورت می‌گیرد با هنرش آن را حمایت کند، همچنان‌که اگر خطایی می‌بیند داد بزند تا جلوی خطا گرفته شود. اگر جایی هم کاری ناقص است با هنرش برای تکمیل آن گام بردارد و اگر می‌خواهیم جامعه رشد کند این نگاه: «تایید. تصحیح. تکمیل»؛ نه فقط در سینما، بلکه در بقیه هنرها و رسانه‌ها از شعر تا منبر و… نیز باید مورد توجه باشد.

جلیلی افزود: سینما می‌تواند روندهای کشور را تصحیح و تکمیل کند. اگر کسانی خواستند در این مسیر حرکت کنند، وظیفه ماست که به آنها کمک کنیم و موانع را از سر راهشان برداریم.

وی دراین باره با ذکر یک مثال از پیگیری و تصحیح روند کشور توسط دانشجویان دانشگاه سهند تبریز، تصریح کرد: پیش از این جلسه، جلسه‌ای با دانشجویان دانشگاه سهند داشتیم که در آن گزارشی از فعالیت‌های دانشجویی ضدفساد ارائه شد. این دانشجویان همت کردند و مشکلات عدیده خصوصی‌سازی ماشین‌سازی تبریز را فریاد زدند؛ سرمایه‌ای نزدیک به چندهزار میلیارد به فردی واگذار شده بود که اهلیت این کار را نداشت؛ دانشجویان تا آخرین لحظه، این مسئله را پیگیری کردند و قوه‌قضائیه نیز او را خلع ید‌کرد و تلاششان به ثمر نشست.

نماینده رهبرانقلاب در شورای عالی امنیت ملی با طرح پیشنهاد به سینماگران افزود: در جلساتی کارگران هپکو، آذرآب و کشت و صنعت دشت مغان اینجا آمدند و مشکلات خود را مطرح کردند. طبیعتا جنس موضع‌گیری و اعتراض امثال بنده در این موارد، با جنس اعتراض اهالی هنر متفاوت است. شما می‌توانید این مشکلات را با زبان هنر در قالب فیلم سینمایی و سریال و مستند، به تصویر بکشید و فضای رسانه‌ای را به نفع مردم تغییر دهید. مشکلات اخیر در خصوصی‌سازی چند شرکتی که ذکر شد، یکی از مصادیق مناسب جهت ورود اهالی سینما به این مسائل است تا به اصلاح روند بپردازند.

جلیلی با بیان این نکته که «سینما یک قدرت است»، گفت: برداشت من به عنوان یک مخاطب این است که همانگونه که اسلحه یک قدرت است و می‌تواند فردی را از پا در بیاورد؛ سینما هم به‌مثابه یک ابزار قدرتمند، می‌تواند حق را باطل و باطل را حق نشان دهد.