1

پیشنهاد “کیهان”: از طریق قراردادهای نجومی برخی بازیگران خاص، رد مفاسد اقتصادی را بزنید!

سینماروزان: بریز و بپاشهای میلیاردی در برخی پروژه های سینمایی همچنان وجود دارد و از آن سو مدیران سازمان سینمایی همچنان اصرار دارند بر اینکه قدرت تشخیص پولشویان سینمایی را ندارند.

در این اوضاع روزنامه “کیهان” به نهادهای بالادستی پیشنهاد داده از طریق بررسی قراردادهای نجومی برخی بازیگران خاص، رد پولشویان را بزنند.

“کیهان” نوشت: عقد قرارداد‌های نجومی برخی از بازیگران، موضوعی است که قوه قضائیه نباید به سادگی از کنار آن عبور کند.روز گذشته برخی از رسانه‌ها از قرارداد یک سریال شبکه نمایش خانگی با بازیگری خبر دادند که به موجب این قرارداد، بازیگر مذکور ماهیانه 700 میلیون تومان دستمزد دریافت خواهد کرد.

“کیهان” ادامه داد: این اولین بار نیست که بازیگرانی صرفا به واسطه شهرت خود چنین مبالغی را مطالبه می‌کنند، اما سؤال مهم این است که منبع پرداخت چنین دستمزدهایی چیست؟ به‌طور طبیعی، با توجه به هزینه این پروژه‌ها افراد عادی از راه‌های قانونی قادر به تأمین سرمایه این آثار نیستند.  بنابراین، چرایی و چگونگی تعیین دستمزدهای نجومی برای بازیگران در برخی پروژه‌ها، می‌تواند راه نفوذی برای ردیابی برخی مفاسد اقتصادی باشد.