1

پیشنهاد قابل تأمل یک رسانه مستقل به دبیرخانه فجر⇐برای معترضان به پردیس ملت، کارت یکی از سینماهای مردمی جشنواره را صادر کنید/فقط مراقب باشید بعد از انتقال به سینمای مردمی، اعتراضاتی تازه در چرایی عدم سرو غذای گرم رایگان و پای‌سیب شکل نگیرد

سینماروزان: در آستانه برگزاری جشنواره سی و ششم فجر اعتراضاتی شکل گرفته درباره چرایی برگزاری جشنواره برای اهالی رسانه در پردیس ملت و معترضین خواستار بازگشت رسانه‌ها به برج میلاد شده‌اند!!!

به گزارش سینماروزان اینکه چرا این اعتراضات به ناگاه در آستانه برگزاری جشنواره شکل گرفته و نه مثلا یک ماه زودتر و چرا معترضین خواستار بازگشت به برج میلادی هستند که در سالهای گذشته مدام بابت انتخابش برای کاخ جشنواره، اعتراض وجود داشته مضمون تحلیلی است که در رسانه مستقل «سینمامخاطب» ارائه شده است.

این رسانه با مرور اعتراضات، پیشنهاد قابل تأملی را به دبیرخانه جشنواره داده و آن هم صدور کارت سینمای مردمیست برای معترضان به پردیس ملت.

متن تحلیل «سینمامخاطب» را بخوانید:

نزدیک به سه ماه قبل بود که نام پردیس ملت به عنوان گزینه جایگزین برج میلاد به عنوان کاخ رسانه‌های جشنواره اعلام شد و دست اندرکاران برگزاری جشنواره هم در این دو ماه مدام بر قطعی بودن انتقال از میلاد به ملت تأکید کردند.

در حالی که بسیاری از رسانه‌ها از همان زمان معرفی پردیس ملت با برشمردن برخی ایرادات آن خواستار دقت دبیرخانه فجر در این جابجایی شده بودند و از این رهگذر شرایطی فراهم آمد برای حل برخی مشکلات این پردیس اما به ناگاه در فاصله کوتاه یک هفته‌ای تا جشنواره تعدادی از اهالی منسوب به رسانه و نقد، خواهان بازگشت جشنواره به برج میلاد شدند!

جالب اینجا بود برخی از همین‌ها همان‌هایی بودند که در سالهای گذشته مدام گله می‌کردند از برگزاری جشنواره در میلاد و اینکه چرا باید سالن همایشهای برج میلاد که مخصوص سینما نیست بشود کانون برگزاری جشنواره؟!

اینکه چرا این جماعت مدعی رسانه، یکی از اساسی‌ترین عناصر کار رسانه که توجه به ظرف زمان است را نادیده گرفته و تازه در آستانه جشنواره است که فیلشان یاد میلاد کرده(!) مشخص نیست اما دبیرخانه جشنواره فجر هم بهتر است که به جای توضیح دادن درباره حل مشکلات ملت و ویژگیهای مثبت این پردیس شرایط فیلم دیدن معترضان در یکی از سینماهای مردمی جشنواره را فراهم کند.

همزمان با پردیس ملت جشنواره سی و ششم در تعدادی از سینماهای پایتخت از استقلال و اریکه و آزادی گرفته تا کوروش و چارسو و مگامال و ماندانا و کیان و تیراژه برگزار می‌شود و اینکه شرایطی فراهم شود که معترضان در یکی از این سینماها فیلم ببینند کار سختی نیست. پس هر چه زودتر کارت فیلم‌بینی در یکی از این سینماهای مردمی برای معترضان صادر شود.

فقط امیدواریم بعد از این انتقال مشکلات جانبی تازه‌ای روی ندهد و  مثلا اعتراضاتی درباره چرایی عدم سرو رایگان غذای گرم و در کنارش مقادیر معتنابهی پای‌سیب و نسکافه در سینماهای مردمی شکل نگیرد.