1

متعاقب پیشنهاد تهیه‌کننده “رستاخیز” برای نگهداری از ۲ مجوز نمایش‌ فیلمش در موزه سینما⇐ ۳ مجوز نمایش “عصبانی نیستم” و ۲ مجوز “خانه دختر” را هم به موزه اهدا کنید

سینماژورنال: ماجرای شایعات مرتبط با شکایت سازندگان “رستاخیز” به دیوان عدالت اداری بابت توقیف نسخه مجوزدار این فیلم و احتساب جریمه 40 میلیاردی بابت توقیف، با واکنش تقی علیقلی‌زاده تهیه کننده مواجه شد که در گفتگو با “فارس” ضمن تأیید شکایت، از عدم تعیین عدد و رقم برای جریمه خبر داد.(اینجا را بخوانید)

به گزارش سینماژورنال علیقلی زاده به تازگی در گفتگو با “شرق” هم ضمن تأیید مجدد شکایت از ارشاد از این گفته که پرونده مجوز نمایش “رستاخیز” باید در موزه سینما نگهداری شود چون تنها فیلمی است که دو پروانه نمایش دارد و البته نتوانسته با هیچ کدام روی پرده برود.

علیقلی زاده گفته است: اتفاقا پرونده مجوز نمایش فیلم «رستاخیز» باید در موزه سینما نگهداری شود. چون تنها فیلمی است که دو مجوز نمایش جداگانه برای نسخه‌های دوساعته و سه‌ساعته دریافت کرده است. ضمنا تمامی اعضای شورا متفق‌القول درباره نمایش فیلم نظر مثبت دادند و در پای مجوز فیلم هیچ نظر منفی‌ای امضا نشده است.

پروانه های نمایش”عصبانی نیستم” و “خانه دختر” را هم به موزه سینما اهدا کنید

به گزارش سینماژورنال آنچه علیقلی زاده درباره پروانه نمایش “رستاخیز” گفته است هرچند می تواند قابل تأمل باشد اما اتفاقی تازه در سازمان سینمایی دولت یازدهم نیست. چون پیش از “رستاخیز” فیلم “عصبانی نیستم” رضا درمیشیان هم با داشتن 3 پروانه نمایش در نهایت نتوانست اکران شود!

درمیشیان برای آن که حسن نیت خود را به مقامات سینمایی نشان دهد 3 نسخه متفاوت از فیلم که بازه زمانی آنها بین 90 تا 120 دقیقه بود را در سه برهه زمانی مختلف برای دریافت پروانه نمایش ارائه کرد و هر سه نسخه نیز پروانه نمایش گرفتند اما هیچ کدام نتوانستند روی پرده بروند!

پس از “عصبانی نیستم” این درام ملتهب “خانه دختر” شهرام شاه حسینی بود که بعد از دریافت 2 بار پروانه نمایش و چندین بار اصلاحیه در نهایت نتوانست اکران شود و اخیرا هم محمد شایسته تهیه کننده فیلم برای دادخواهی به شورای عالی نظارت مراجعه کرده است.