1

پشت پرده خالکوبی تک‌تیرانداز عراقی+عکس

سینماژورنال: فیلمبرداری فیلم کوتاه «نبش قبر» به پایان رسید.

به گزارش سینماژورنال این فیلم درباره‌ی تک‌تیراندازی عراقی‌ است که پس از شرکت در جنگ‌های مختلف کشورش، به پوچی رسیده، به ایران مهاجرت کرده و شروع به خالکوبی کردن نام افرادی را بر بدنش کرده که در جنگ‌ها کشته است.

لوون هفتوان بازیگر نقش تک‌تیرانداز است و میلاد مرادی نقش پسر خالکوب را ایفا می‌کنند.

عوامل ديگر این فیلم عبارتند از: اکتای براهنی‌ (فیلمنامه‌نویس؛ بر اساس طرحی از ر.مسعودی و ق.گلمکانی)، پیمان شادمان‌فر (مدیر فیلمبرداری)، لیلا نقدی‌پری (طراح صحنه و لباس)، ساسان نخعی (صدابردار)، سودابه خسروی (طراح چهره‌پردازی)، افشین اصلانی (مشاور خالکوبی)، رضا مسعودی (عکاس)، نفیسه ذاکری (منشی‌صحنه)، نوید صلاحی (دستیار کارگردان) و فروغ شاهسوند (جانشین صحنه و لباس). تدوین این فیلم توسط بهرام دهقانی شروع شده است.

قصیده گلمکانی علاوه بر کارگردانی، تهیه کنندگی و سرمایه گذاری «نبش قبر» را هم برعهده داشته است. وی فرزند هوشنگ گلمکانی رییس شورای نویسندگان مجله فیلم و عضو شورای سیاستگذاری “هنروتجربه” است و تحصیلاتش را در سه فوق‌لیسانس «بازرگانی هنری»، «مطالعات فرهنگی» و «مدیریت فرهنگی» به پايان رسانده است.

وی از دانشجویان آزاد رشته‌ سینما در دانشگاه سوربون بوده و موضوع تحقیق رسالة دکترایش در رشته‌ی مطالعات فرهنگی، «سندروم اصغر فرهادی در سینمای ایران» است. او ساخت پشت‌صحنه‌ی فیلم‌های «امروز» (رضا میرکریمی)، «یک روز به‌خصوص» (همایون اسعدیان) و «دختر» (رضا میرکریمی) و مستند نمایش داده‌نشده‌ی «موج سوخته» درباره‌ی علی عباسی، تهیه‌کننده‌ قدیمی سينماي ايران و همچنين مستندي دربارة افراد تيزهوش به نام «سيب‌هاي درخت آلو» را در کارنامه‌اش دارد.
قصيده گلمكاني که پس از سيزده سال زندگی و تحصیل در پاریس به ایران بازگشته است، پس از ساخت فيلم كوتاه «دعوت به چای» به تهیه‌کنندگی جلال شمسیان و با شركت گلي امامي و نويد محمدزاده، «نبش قبر» دومین فیلم کوتاهش است.

نبش قبر

لوون هفتوان در نمایی از “نبش قبر”