1

پروانه ساخت پروژه زندگی احمد متوسلیان با تغییر نام صادر شد/این همان پروژه‌ایست که پروسه انتخاب بازیگرش به‌صورت تلگرامی صورت گرفت!!!

سینماژورنال: شورای صدور پروانه ساخت مجوز ساخت دو فیملنامه سینمایی را صادر کرد.

به گزارش سینماژورنال یکی از این فیلمنامه ها “نمره اخلاق بیست” نام دارد که محسن قرایی به تهیه کنندگی جهانگیر کوثری آن را می سازد.

فیلمنامه دوم “ایستاده در غبار” است که پروانه اش به تهیه کنندگی حسین صابری و کارگردانی محمدحسین مهدویان صادر شده است.

مهدویان که پیشتر سریال “آخرین روزهای زمستان” که مروری بود بر بخشهایی از زندگی شهید حسن باقری را کارگردانی کرده بود از حدود یک ماه قبل درگیر پیش تولید پروژه ای شده بود با نام “کودکی ناتمام”.

پروژه ای که به عنوان اثری زندگینامه ای که بخشهایی از زندگی احمد متوسلیان یزدی فرمانده لشکر ۲۷ محمد رسول الله در هشت سال دفاع مقدس را روایت می کند مورد توجه قرار گرفت.

احمد متوسلیان یکی از ۴ دیپلمات ربوده شده ایران در لبنان در سال ۱۳۶۱ بود و همین ساخت فیلمی سینمایی با محوریت او را کنجکاوی برانگیز می کرد.

“ایستاده در غبار” همان “کودکی ناتمام” است

اینکه به ناگاه اداره نظارت پروانه ساخت فیلمنامه ای با عنوان “ایستاده در غبار” به نام مهدویان را صادر می کند این پرسش را پیش روی سینماژورنال قرار داد که آیا این همان پروژه “کودکی ناتمام” است؟

مهدویان در گفتگو با سینماژورنال با تأیید این موضوع از تغییر نام فیلمنامه خبر داد و گفت: “ایستاده در غبار” همان فیلم زندگی حاج احمد متوسلیان است که پیشتر درباره اش اخباری منتشر شده بود.

این کارگردان ادامه داد: البته تهیه کنندگی کار را با همکاری مشترک حبیب ا.. والی نژاد و یوسف صابری انجام خواهیم داد و به زودی نیز وارد فاز عملی تولید می شویم.

پروژه تلگرامی سینمای ایران

به گزارش سینماژورنال “ایستاده در غبار” همان پروژه ای است که حدودا چند هفته قبل، انتشار آگهی های جذب بازیگرش از طریق نرم افزار روسی تلگرام مورد توجه سینماژورنال قرار گرفت.(اینجا را بخوانید)

گویا سازمان هنری-رسانه ای اوج که بیش از هر چیز به واسطه اجرای بیلبوردهای “صداقت آمریکایی” شناخته میشود و این روزها “بادیگارد” ابراهیم حاتمی کیا را در مسیر تولید دارد سرمایه گذار اصلی و تهیه کننده پروژه است.

حدودا دو سالی صرف تحقیق و نگارش فیلمنامه اثر شده است و بخشی از فیلم در کردستان می گذرد و بخشی در شهرک دفاع مقدس و پادگان دوکوهه خوزستان.