1

پرسش منتج از تازه‌ترین گفته‌های احمدرضا درویش: آیا “رستاخیز” بدون اکران رسمی به شبکه خانگی می‌آید؟

سینماژورنال: حواشی پایین آمدن “رستاخیز” از اکران درست همزمان با روز ابتدایی اکران، کماکان ادامه دارد و کارگردان این فیلم از هر فرصتی برای بیان نظرات خویش در این باره استفاده می کند.

به گزارش سینماژورنال تازه ترین فرصت برنامه سینمانوستالژی فرهنگسرای اندیشه بوده است که به نمایش “کیمیا”ی درویش اختصاص داشته است.

درویش در نشست مربوط به این نمایش نکته عجیب و دوپهلویی را درباره اکران “رستاخیز” بیان کرده است.

“رستاخیز” اکران شد و ما در مرحله اکران فیلم نیستیم

وی با بیان اینکه فیلم “رستاخیز” برای اول بار اکران شده و اکران دوم و سوم هم مربوط به سینمای قبل از انقلاب است گفته است: «رستاخیز» اکران شد اما کسانی تصمیم گرفتند و سرنوشت دیگری برای فیلم رقم زدند. ما در مرحله اکران فیلم نیستیم، چراکه فیلم اکران شده و سینمای ایران یک اکران دارد. اکران دوم و سوم برای سینمای قبل از انقلاب اسلامی بوده است.

ملت ایران “رستاخیز” را خواهند دید

این کارگردان در ادامه تأکید کرده است: فیلم «رستاخیز» ساخته شد و ملت ایران این فیلم را خواهند دید.

آیا “رستاخیز” مستقیم به شبکه خانگی وارد خواهد شد؟

هنوز مشخص نیست منظور درویش از این سخنان چه بوده است؟ اگر به زعم او فیلم بار اول اکران شده است و سینمای ایران اکران دوم و سوم ندارد پس یعنی اکران مجدد این فیلم در سینماها منتفی است!

از آن سو اینکه درویش گفته است مردم این فیلم را خواهند دید به چه معناست؟ آیا منظور درویش آن است که فیلم به صورت مستقیم وارد شبکه نمایش خانگی وارد خواهد شد؟ یا آن که از یکی از شبکه های تلویزیونی روی آنتن خواهد رفت؟

باید منتظر ماند و دید چه اتفاقی رخ خواهد داد؟