1

پرسش‌های رسانه اصولگرا از معاون تازه سیما⇐آیا معاون جدید سیما فکری برای مدیر شبکه دو خواهد کرد که به‌خاطر بیماری بخشی از سال جاری را در منزل یا بیمارستان بوده؟/آیا فکری خواهد شد برای مدیران شبکه‌هایی مثل نسیم یا قائم‌مقام معاونت، که تبصره سوابق هیات علمی، مانع بازنشستگی‌شان شده؟

سینماروزان: انتصاب حمید شاه‌آبادی( آقازاده آیت‌الله مهدی شاه‌آبادی و برادرهمسر عبدالعلی علی‌عسکری) به‌عنوان معاون جدید سیمای رسانه ملی و حذف مرتضی میرباقری از معاونت، باعث شده بار دیگر برخی مشکلات موجود در ساختار مدیریتی سازمان مورد توجه قرار گیرد.

روزنامه اصولگرای صبح‌نو منسوب به رییس مجلس در تحلیلی درباره این انتصاب، به طرح پرسش درباره امتداد حضور مدیران پابه‌سن‌گذاشته سازمان پرداخته است.

صبح‌نو خطاب به حمید شاه‌آبادی نوشت: بالاخره چه زمانی قرار است یک مدیر جوان برای معاونت سیما تربیت شود؟ آقایان پورحسین، پورمحمدی و کرمی سال‌ها به عنوان قاِئم‌مقام سیما جابه‌جا شده‌اند. تعارف با بازنشسته‌ها با حضور شاه‌آبادی در جام‌جم تمام می‌شود؟

این روزنامه ادامه داد: آیا وقت آن نرسیده که این تعارف کنار گذاشته شود؟ دکتر پورحسین به‌لحاظ سنی بازنشسته است اما از آنجایی که سوابقش در دانشگاه محاسبه نشده، اجازه فعالیت در سیما را یافته است. با احترام به زحمات دکتر پورحسین تا به امروز، آیا ایشان دیگر ایده‌ای نو برای رسانه دارند؟

صبح‌نو با اشاره به حسین کرمی قائم‌مقام سازمان افزود: جناب کرمی هم همین‌طور است. به خاطر سوابق هیات علمی او اجازه فعالیت خواهد داشت؟؟؟ این موضوع هیات علمی شبیه یک راه فرار از بازنشستگی نشده؟؟؟ برخی از مدیران تلویزیون برای ادامه حیات در چرخه مدیریتی صداوسیما از این مورد استفاده می‌کنند که مدعی می‌شوند هیات علمی دانشگاه هستند و کارمند سیما محسوب نمی‌شوند. جناب احسانی شبکه نسیم هم بدون در نظر ‌گرفتن سوابق هیات علمی، بازنشسته به حساب می‌آیند.

این روزنامه تاکید کرد: آقای جعفری‌جلوه مدیر شبکه دو به واسطه بیماری و درمان، مدت زیادی از سال جاری را در منزل یا بیمارستان بوده‌اند؛ آیا معاون جدید سیما فکری برای این مساله خواهد کرد؟

صبح‌نو در نتیجه‌گیری این مورد آورد: موتور محرکه رسانه، مدیران آن هستند. وقتی مدیری سال‌ها در یک مجموعه باشد، از یک جایی به بعد دچار کرختی شده و اشباع می‌شود. دیگر نه توان فیزیکی کار دارد و نه چشمه جوشان فکری برای پیشبرد سازمان. طبیعی است که چنین مدیری منجر به کند شدن حرکت کارکنان و روند کلی مجموعه خواهد شد؛ پس باید این مساله حل شود و مدیران جوان تربیت شوند؛ البته صرفا جوان‌گرایی موفق نخواهد بود و باید انتخاب‌ها هم درست باشند.