1

پرسشهای منتج از پخش یک آیتم خبری درباره سریال «سلمان» در رسانه ملی⇐آیا مفهوم پیش تولید تغییر یافته؟/آیا آغاز پیش تولید «سلمان» یعنی ملاقات سازندگان با رییس؟؟/آیا آقازاده میرباقری بناست نقش «سلمان» را بازی کند؟؟

سینماروزان: به تازگی یک آیتم خبری مبتنی بر آغاز رسمی پیش تولید سریال تلویزیونی “سلمان فارسی” جدیدترین ساخته داوود میرباقری از برخی بخشهای خبری شبکه های مختلف سیما روی آنتن رفت.

در روند حرفه ای تولید ، پیش تولید در مورد سریالی تاریخی مانند “سلمان” به معنای آغاز عقد قرارداد با بازیگران، پایان بازبینی لوکیشن و آماده سازی لباس و در نهایت آغاز فیلم برداری در مدت زمانی کوتاه است اما در آیتم خبری مذکور جز ملاقات چند تن از سازندگان سریالی تاریخی با مدیر سازمان صدا و سیما را ندیدیم! آیا مفهوم پیش تولید هم تغییر یافته؟؟

آنچه در شبکه های سیما نمایش داده شد، جلسه کارگردان، طراح چهره پردازی، طراح لباس، طراح صحنه و آقازاده میرباقری (حامد میرباقری) با رییس سازمان صدا و سیما بود و همه چیز در اتاقی دربسته رخ داد و چند تصویر آرشیوی از شهرک نور هم ضمیمه آن شد تا ثابت کند این سریال تاریخی که در هفت سال گذشته بارها خبر پیش تولید آن شنیده شده، همچنان در مرحله پیش تولید است!؟؟

گفته می شود این سریال 800 بازیگر اصلی دارد و چهار سال زمان صرف تولید آن خواهد شد اما با توجه به سابقه کاری میرباقری و وسواس وی، اگر دو برابر این زمان هم صرف تولید آن شود، جای تعجب نیست.

درباره عدد و رقم تولید این سریال هنوز نکته ای بیان نشده است. در شرایطی که آخرین فیلم تاریخی سینمای ایران به اذعان سازندگان آن بیش از صد میلیارد تومان هزینه داشته، حالا سریال 800 بازیگری میرباقری چه هزینه ای روی دست صدا و سیما خواهد گذاشت؟

در آیتم خبری اخیر، میرباقری درباره بازیگر نقش “سلمان فارسی” سکوت کرد. آیا منطبق با برخی شنیده های غیر رسمی این نقش سهم حامد میرباقری آقازاده کارگردان خواهد شد؟؟؟!!