1

پرسشهای منتج از افشاگری رسانه اصولگرا در باب ۱۱میلیارد و خرده‌ای پول که در خانه سینما خرج شده!!⇐بیش از ۸۵۰ میلیون هزینه برگزاری جشنی با صندلیهای خالی؟؟!/۴۳۰میلیون حق‌الزحمه مدیرعامل و قائم‌مقام مدیرعامل؟؟؟/ ۱۷۲ میلیون هزینه برگزاری دورهمی کتاب سینمایی؟!/ ۵۲۵ میلیون هزینه برگزاری جشنهای بی‌فایده!؟

سینماروزان: یک هفته بعد از انتشار خبر ورود سازمان بازرسی به چگونگی هزینه کرد بودجه‌ها در خانه سینما(اینجا را بخوانید) رسانه اصولگرای «جوان» فهرستی از دریافتیها و هزینه‌های خرج شده در یک سال گذشته خانه سینما را منتشر کرده است.

انتشار این ریزهزینه‌ها که جمع آنها به بیش از 11میلیارد رسیده است و نگاهی حتی سطحی به چگونگی خرج این 11میلیارد و خرده‌ای، حتی عوام ترین مخاطبان سینما را با پرسشهایی روبرو می‌کند که اگر پاسخی جدی از سوی مدیران بالادستی خانه سینما را به دنبال نداشته باشد قطعا بیش از اینها کارکرد صنفی خانه سینما را زیر سوال می‌برد.

برخی از پرسشها میتواند اینها باشد:

–چطور فقط برای برگزاری جشن پرحاشیه خانه سینما که در زمین چمن و با اقبال اندک مخاطبان و بدون پذیرایی خاص صورت گرفت، بیش از 850میلیون خرج شده؟

–چطور برای برگزاری یک جشن کتاب ساده نزدیک به 172میلیون فاکتور صادر شده؟؟

–چطور نیم میلیارد هزینه صرف شده برای برگزاری جشنهایی مختلف که کمترین اثرگذاری به حال بدنه صنف ندارند؟

–حق الزحمه مدیریت و کارکنان قراردادی بیش از 400میلیون شده؟؟ آیا غیر از مدیرعامل و قائم مقامش ناصر عنصری، فرد دیگری هم از این 400میلیون و اندی، بهره برده؟ به خصوص که بیش از 340میلیون دیگر هم صرف کارکنان رسمی شده؟

–بیش از یک میلیارد صرف بیمه تکمیلی شده؟ آن هم بیمه ای که نتوانسته رضایت بدنه صنف را جلب کند؟

–540 میلیون کمک به 250 نفر از اعضای خانه سینما؟ چرا اسامی این 250 نفر اعلام نشده؟؟

 نگاهی بیندازید به فهرست ریزهزینه ها و دریافتیهای خانه سینما در سال 96:

ریزهزینه های خانه سینما در سال96(1)
ریزهزینه های خانه سینما در سال96(1)
ریزهزینه های خانه سینما در سال96(2)
ریزهزینه های خانه سینما در سال96(2)
فهرست دریافتیهای خانه سینما
فهرست دریافتیهای خانه سینما