1

پردیس‌های آزادی و کوروش قاعده نیم‌بها بودن بلیت در ساعات قبل از افطار را اجرا نمی‌کنند⇔سخنگوی شورای صنفی نمایش: تخلف آشکار است

سینماژورنال: چند سالی است که برای جلوگیری از رکود سینماها در ماه مبارک رمضان شورای صنفی نمایش تمهیداتی مانند نیم بها بودن بلیت سینماها در این ماه را اجرایی می‌کند.

به گزارش سینماژورنال قبل از آغاز رمضان امسال هم شورای صنفی نمایش قاعده‌ای را به تصویب رساند مبنی بر آن که در ماه مبارک رمضان بهای بلیط در کلیه سینماها تا زمان افطار به صورت نیم بها و بعد از افطار به صورت کامل است.

زیرپا گذاشتن یک مصوبه

البته که اغلب سینماهای شهر نیز این قاعده را اجرا می‌کنند اما بررسی موردی سینماژورنال نشان می دهد برخی پردیسهای سینمایی و از جمله پردیسهای آزادی و کوروش این قاعده را اجرایی نمی‌کنند.

در یک مورد خاص و درباره فیلمی مانند “دراکولا” هر دو پردیس که مدرن محسوب می شوند در ساعات قبل از افطار بلیت را نه به صورت نیم بها بلکه با قیمت کامل 10 هزار تومان می‌فروشند.

این وضعیتی است که در برخی سینماهای پایتخت و مثلا سینما ایران هم وجود دارد؛ این سینما هم که سینمای ممتاز محسوب می‌شود چه قبل و چه بعد از اکران بلیتهای خود را به قیمت 8 هزار تومان عرضه می‌کند.

پردیسهای آزادی و کوروش تخلف کرده اند

چرایی این وضعیت پرسش سینماژورنال از غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش است. فرجی با اشاره به اینکه نیم بها بودن بلیت سینما در ساعات قبل از افطار دستورالعملی است که باید در تمامی سینماها اجرایی شود بیان داشت: این قاعده می‌بایست در تمامی سینماها اجرا شود منهای سینماهایی که اکران ویژه مبارک رمضان ندارند یعنی طرح افطار تا سحر را اجرایی نمی‌کنند. مثلا سینما ایران از جمله سینماهایی است که طرح افطار تا سحر را اجرا نمی‌کند و در نتیجه مشمول این قاعده نمی‌شود.

فرجی در پاسخ به این پرسش که زیرپا گذاشتن عرضه بلیت نیم بها از سوی پردیسهایی مانند آزادی و کوروش که طرح افطار تا سحر را اجرا می‌کنند چه معنایی دارد به سینماژورنال گفت: این سینماها باید بلیت را در ساعات پیش از افطار نیم بها عرضه کنند و اگر این کار را نکنند تخلف آشکار است و این تخلفات به ارشاد گزارش خواهد شد.

سخنگوی شورای صنفی نمایش ادامه داد: در  شورای صنفی نمایش شورایی وجود دارد به نام شورای تخلفات که با بررسی دقیق تمامی تخلفات را رصد کرده و آنها را به وزارت ارشاد ارجاع می‌دهد تا درباره سینماهای متخلف تصمیم گیری شود.

بلیت "دراکولا" سانس در پردیس آزادی
بلیت ده هزار تومانی “دراکولا” سانسی پیش از افطار در پردیس آزادی
بلیت "دراکولا" سانس در پردیس کوروش
بلیت ده هزار تومانی “دراکولا” سانسی پیش از افطار در پردیس کوروش