1

پخش یک سریال “۱۸+” از رسانه ملی!!!+عکس

سینماژورنال: سریال «نفس گرم»  به کارگردانی محمدمهدی عسگرپور  شامگاه دوشنبه دوم آبان ماه از علائم هشداردهنده رسانه‌ای برای پخش استفاده کرد.

به گزارش سینماژورنال و به نقل از “ایسنا” مجموعه شبانگاهی «نفس گرم» که در ژانر اجتماعی – خانوادگی طراحی شده و هر شب مخاطبان شبکه اول را با خود همراه می‌کند، شامگاه گذشته – دوم آذر ماه – در حالی روی آنتن رفت که پیش از پخش با استفاده از علامت «18 -» که در سمت راست بالای صفحه در کنار نام سریال درج شده بود، به بیننده هشدار داد که این برنامه شامل صحنه‌هایی است که ممکن است برای گروه سنی 18 سال به پایین مناسب نباشد.

این لوگو تا پایان این قسمت در سمت راست صفحه تلویزیون دیده می‌شد.

درآوردن جسد نوزاد مرده از دل خاک

سریال «نفس گرم» دوشنبه شب، داستان به‌ دنیا آمدن فرزند «ناهید» را روایت کرد که با بازی سیما تیرانداز همراه بود. در این قسمت شخصیت کرم که رامین راستاد ایفای این نقش را بر عهده دارد، به جای اینکه ناهید را به بیمارستان منتقل کند، او را پیش قابله می‌برد تا در به دنیا آمدن بچه وقت‌کشی کرده و در نهایت بچه مرده بدنیا می‌آید.

این مجموعه شب گذشته همچنین شامل صحنه‌هایی بود که به درآوردن جسد نوزاد مرده از زیر خاک بدون اینکه تصویری از آن نشان دهد، می‌پرداخت.

بر اساس این گزارش، استفاده از علائم هشداردهنده رسانه‌ای که در اغلب شبکه‌های تلویزیونی دنیا به امری معمول بدل گشته، در تلویزیون خودمان چندان مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

این در حالی است که استفاده از این علائم همواره مورد تاکید کارشناسان رسانه بوده است و امید می‌رود با حرکت‌هایی از این دست (مانند آنچه شب گذشته در «نفس گرم» شاهد بودیم)، در برنامه‌های صداوسیمای خودمان هم بیش از گذشته به چشم بخورد.

نفس گرم
رامین راستاد و سیما تیرانداز در نمایی از “نفس گرم”