1

پخش کننده: فیلم مجیدی چنان عظیم است که اگر برای اسکار انتخاب نمی‌شد، جای شک باقی می‌گذاشت!/کوچکترین صحبتی از طرف ما برای انتخاب فیلم نشده/هیأت داوران(!!!) این فیلم را انتخاب کرده

سینماژورنال: انتخاب ساخته اخیر مجید مجیدی به عنوان نماینده ایرانی رقابت در بخش غیرانگلیسی زبان اسکار واکنشهای مثبت و منفی خاص خود را داشته است.

به گزارش سینماژورنال در یکی از نخستین مواضع رسمی نسبت به این واکنشها محمدرضا صابری پخش کننده فیلم مجیدی در بخشی از گفتگوی تفصیلی خود با مرتضی اسماعیل دوست در “وطن امروز” از این گفته که هیچ صحبتی از طرف آنها برای سفارش این فیلم جهت معرفی به اسکار صورت نگرفته است.

پخش کننده، تهیه کننده قلمداد شده!

صابری که در روتیتر گفتگوی این روزنامه اصولگرا “تهیه کننده فیلم مجیدی” قلمداد شده(!!!)درباره حضور در رقابت آکادمی اسکار گفته است: به نظرم با استقبالی که از فیلم شده ما جایزه اسکارمان را گرفته‌ایم. متاسفانه در فضای مجازی اخبار دروغی منعکس شد که ما بلیت‌هایی به برخی ارگان‌ها داده‌ایم، در صورتی که تا به حال یک بلیت رایگان هم صادر نشده و این فروش گسترده توسط مردم شکل گرفته است.

وی ادامه داده است: فیلم «محمد رسول‌ا..(ص)» متعلق به همه مردم است و همه تلاش ما این است که اکرانی ارزنده در داخل و خارج داشته باشیم.

این پخش کننده فعلی و مدیر سابق سینما استقلال افزوده است: کوچک‌ترین صحبتی از طرف ما در انتخاب فیلم برای اسکار نشده و هیأت داوران این فیلم را انتخاب کرده‌اند، در واقع فیلم «محمد رسول‌ا..(ص)» چنان عظیم است که اگر انتخاب نمی‌شد جای شک باقی می‌گذاشت! امیدوارم در اسکار هم موفق باشیم.

آقای پخش کننده! هیأت انتخاب است که انتخاب می کند و نه هیأت داوری!

پی نوشت سینماژورنال: نکته جالب سخنان این پخش کننده آنجاست که می گوید “هیأت داوران” فیلم را انتخاب کرده اند در صورتی که وظیفه انتخاب آثار را در همه جشنواره ها و جوایز، هیأتی انجام می دهد که به آن “هیأت انتخاب” می گویند و در مورد فیلم متبوع ایشان هم هیأت انتخاب فیلم برای اسکار بوده که آن را انتخاب کرده است.