1

پخش کننده فیلم مجیدی بدون هماهنگی با شورای نمایش، سخن رییس سازمان سینمایی را نقض کرد!

سینماژورنال: در حالی که پیش از این حجت ا.. ایوبی رییس سازمان سینمایی از عدم اجرای طرح بلیت نیم بها در روز ملی سینما خبر داده بود و یکی از دلایل این امر را هم استقبال مخاطبان از فیلم مجیدی دانسته بود(اینجا را بخوانید) اما پخش کننده فیلم مجیدی به تنهایی سخنان رییس سازمان سینمایی را نقض کرد.

به گزارش سینماژورنال نورتابان که تولیدکننده و پخش کننده اصلی فیلم مجیدی است با صدور اطلاعیه ای به مخاطبان خبر داده که می توانند در روز ملی سینما این فیلم را به صورت نیم بها به تماشا بنشینند.

نیم بها کردن بلیت بدون هماهنگی با شوررای نمایش؟

تاکنون قاعده این بوده که تصمیمات این چنینی به دستور رییس سازمان سینمایی و از کانال شورای صنفی نمایش ابلاغ می شده است و حالا چگونه است که پخش کننده خود اقدام به نیم بها کردن بلیت می کند مطمئنا کنجکاوی برانگیز است.

پیش از این و در جریان افزایش قیمت بلیت فیلم مجیدی هم ابتدا پیش فروش بلیت از 30 مردادماه با افزایش 20 درصدی آغاز شد و سه روز بعد در جلسه دوم شهریور شورای صنفی نمایش این موضوع تایید شد.

حالا در مورد نیم بها کردن قیمت بلیت این اتفاق امروز 20 شهریور از سوی پخش کننده اعلام عمومی شده و فردا باید اجرا شود.

آیا شورا برای رسمی کردن تصمیم نورتابان جلسه فوق العاده می گذارد؟

در شرایطی که اولین جلسه رسمی شورای نمایش 23 شهریور برگزار خواهد شد برای رسمی شدن قضیه فقط یک راه می ماند و آن هم برگزاری جلسه فوق العاده شورا تا ساعات پایانی امروز!!!

پیش از این و در جریان توقیف”رستاخیز” در اولین روز نمایش عمومی هم انتظار می رفت شورای صنفی نمایش در کوتاه ترین زمان ممکن جلسه فوق العاده ای برای بررسی وضعیت نمایش فیلم برگزار کند اما شورا عملا تا پنج روز بعد و برگزاری جلسه روتین هفتگی خود هیچ اقدام عملی انجام نداد.

بر این مبنا اینکه شورا برای رسمی کردن تصمیم نورتابان جلسه فوق العاده برگزار کند هم دور از ذهن است.