1

پخش‌کننده “مردن به وقت شهریور” که سرگروه خود را به فیلم مجیدی داد: کف فروش‌مان نیفتاده اما طبق قراردادی که امضاء کرده‌ام سرگروه را تحویل دادیم/ قسمت برخی فیلمها آن است که در حقشان ظلم شود!

سینماژورنال: اکران آخرین محصول سینمایی مجید مجیدی با عنوان “محمد رسول ا..(ص)” با یک روز تأخیر از پنجشنبه در گروه های سینمایی آزادی و ماندانا آغاز شد.

به گزارش سینماژورنال در گروه ماندانا “محمد…” جایگزین “گینس” می شود که کف فروش اش افتاده بود اما در گروه آزادی این فیلم جایگزین “مردن به وقت شهریور” شد که فروش کلش در همین سه هفته ای که روی پرده است روزبروز بیشتر شده است و به نزدیکی 400 میلیون رسیده است.

داریوش باباییان پخش کننده “مردن…” درباره اینکه با وجود حفظ کف فروش فیلمش با فیلم مجیدی جایگزین شده به سینماژورنال می گوید: فروش فیلم در دو هفته اخیر عالی بوده است. با توجه به اینکه ما به مانند آثار دولتی یا شبه دولتی بودجه ای برای تبلیغات فراوان شهری و اجاره بیلبورد نداشته ایم اما فروش مرتب افزایش داشته است.

باباییان می افزاید: این فیلم در روزهای ابتدایی هفته به طور متوسط روزی 20 میلیون در تهران فروش داشته است ضمن اینکه فروش اش در شهرستانهایی مانند اصفهان و مشهد هم خوب بوده است با این حال چون قرارداد داشتیم که این فیلم تا 4 شهریورماه در سرگروه باشد الان هم پای بند قرارداد هستیم و طبیعی است که فیلم مجیدی به جای فیلم ما اکران شود.

چون فروش مان نیفتاده اکران مان در سالنی دیگر در سینما آزادی ادامه می یابد

وی ادامه می دهد: قبل از اکران هم درباره قابلیتهای فروش فیلم صحبت کردم؛ “مردن…” فیلم خوبی است که ابتذال در آن جایی ندارد و یک خانواده با اعضای خود به راحتی می توانند آن را به تماشا بنشینند.

باباییان خاطرنشان می سازد: ما از پنجشنبه سینمای سرگروه را به فیلم “محمد..” دادیم اما از آنجا که فروش مان نیفتاده است سالنی دیگر در سینما آزادی به فیلم ما اختصاص پیدا خواهد کرد اما متاسفانه سانسهایمان کم شد.

این پخش کننده که سابقه تولید فیلمهایی چون “رنگ شب”، “چپ دست” و “هزاران زن مثل من” را هم دارد با اشاره به اینکه در شرایط نامساعد اکران مجبور شده به همین اکران سه هفته ای برای “مردن…” رضایت دهد به سینماژورنال می گوید: من آدمی تقدیرگرا هستم و می گویم قسمت این بود که بیشتر از این سه هفته زمان به فیلم ما تعلق نگیرد. ضمن اینکه خودم در ابتدای اکران قبول کردم که تحت هر شرایطی باید چهارم شهریورماه سرگروه را تحویل دهم پس گلایه کردن هم فایده ای ندارد.

وی در پایان بیان می دارد: به هر حال مستقل بودن در سینما تاوان دارد و قسمت برخی فیلمها آن است که در حقشان ظلم شود!