1

یک پلان-سکانس دیگر به‌دنبال حضور در برلین است+عکس

سینماژورنال: بعد از موفقیتهای جشنواره‌ای «ماهی و گربه» شهرام مکری که بخش عمده آن به صورت پلان-سکانس اجرا شده بود حالا یکی از محصولات اخیر سینمای ایران نیز که به همین شکل تولید شده به دنبال حضور در جشنواره برلین است.

به گزارش سینماژورنال این فیلم که «مات» نام دارد توسط کارگردان جوانی به نام صبا کاظمی ساخته شده است.

یک پلان-سکانس 90 دقیقه ای

فیلمنامه «مات» را میلاد نیازی و صبا کاظمی به نگارش درآورده‌اند؛ «مات» درام اجتماعی است که داستان چندین خانواده را با درگیری و چالش‌های درونی و بیرونی روایت می‌کند.

در واقع در «مات» زندگی چهار خانواده در شرایط خاص که در آن محصور شده‌اند به صورت پلان-سکانس ٩٠ دقیقه‌ای نشان داده می‌شود.

ژاله بلمه، آبان عسگری، عقیل بهرامی، میثم کریم پور، مینو ملکی، نیما کاظمی، رامیار مشایی، وحید ورسه، کیان کاظمی از جمله هنرمندانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

کاظمی تاکنون فیلم کوتاهی چون «جاده»، «خط فاصله»، «زرتشت غربی» و مستند‌هایی چون «برف چال» و «چهار در چهار» را کارگردانی کرده است.

وی در فیلم‌هایی چون «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» به کارگردانی بهروز افخمی، «سایلنت» به کارگردانی مرتضی میرمنتظمی و «مرگ» به کارگردانی میلاد نیازی نیز بازی کرده است.

مات
نمایی از “مات”

عوامل این فیلم عبارتند از:

تهیه کننده و کارگردان: صبا کاظمی، مشاور کارگردان: میلاد نیازی، دستیار و برنامه ریز: علی سینا شاهانی، دستیار اول کارگردان: ژاله بلمه، دستیار دوم کارگردان: حمید نامدار مقدم، منشی صحنه: مهرنوش بلمه، تصویر بردار: مهدی رنجبر، دستیاران تصویر: محسن هادوی و حسین عباسی، تدوین: میلاد نیازی، دستیار تدوین: آزاده راد، اصلاح نور و رنگ: علی کریمی راد، مدیر صدابرداری: سعید احمدی، صدابردار: امید قربانی، دستیار صدا: محسن پرهیزگاری، طراحی و ترکیب صدا: امید قربانی، موسیقی: حمید امساکی، مدیر تولید: مهدی جانبخش، طراح صحنه و لباس: مهرنوش بلمه، گریم: محمد تقی خرسند و مهدیه بشری، عکاس: مروارید دماوندی، طراح گرافیک: مسعود زارع زاده، مشاور رسانه ای: علیرضا مرادی.