1

پاسخ كارگردان “ايستاده در غبار” به تهديد توقيف اين فيلم

سینماژورنال: امیر متوسلیان برادر کوچکتر احمد متوسلیان که زندگیش در درام زندگینامه ای “ایستاده در غبار” تصویرسازی شده بود به تازگی به طرح این ادعا پرداخته که به دلیل مخالفت با برخی قسمتهای فیلم اجازه اکران آن را نخواهد داد.(اینجا را بخوانید)

به گزارش سینماژورنال محمدحسین مهدویان کارگردان جوان “ایستاده در غبار” در گفتگو با سینماژورنال در پاسخ به این ادعا با بیان اینکه فیلمش هم پروانه ساخت دارد و هم پروانه نمایش گفت: ما به هنگام تولید فیلم از خانواده ایشان اجازه گرفتیم و اگر فیلم را با دقت دیده باشید می بینید که هم صدای خواهر و هم صدای برادر حاج احمد به عنوان نریشن در فیلم شنیده می‌شود.

وی ادامه داد: همزمان با جشنواره هم فیلم را برای اعضای خانواده ایشان نشان دادیم. پدرشان که در قید حیات نیستند و مادرشان هم که توانایی تماشای فیلم ندارند اما در این نمایش فیلم خواهران و برادرزادگان ایشان حاضر بودند و علیرغم اظهارنظر هیچ کدام به طرح چنین ادعایی نپرداختند.

مهدویان افزود: یکی از خواهران حاج احمد درباره طرح ازدواج مجدد پدرشان در فیلم مساله داشت که در این باره هم بنا شد صحبت کنیم تا رضایت خاطرشان جلب شود اما اینکه به فیلم اجازه اکران نمی دهند اصلا طرح نشد.

ایشان به هنگام گم شدن حاج احمد متوسلیان فقط 10-11 سال سن داشت

محمدحسین مهدویان که فیلمش بهترین فیلم جشنواره سی و چهارم فجر شده درباره اینکه امیر توسلیان گفته برای ساخت فیلم هیچ کس به سراغ وی نرفته به سینماژورنال بیان داشت: ایشان به هنگام گم شدن حاج احمد متوسلیان فقط 10-11 سال سن داشت و طبیعی بود که برای جمع آوری اطلاعات نمی شد به ایشان رجوع کرد.

این کارگردان با اشاره به گلایه های برادر کوچک احمد متوسلیان از بخشهایی از فیلم که به رابطه پدر خانواده با فرزندان می پردازد گفت: بخشهای کودکی و نوجوانی حاج احمد مربوط به دهه های سی و چهل است یعنی زمانی که این برادر کوچکتر اصلا به دنیا نیامده بود.

محمدحسین مهدویان در انتهای گفتگوی خود با سینماژورنال با بیان اینکه دوست دارد فیلمش بدون هر گونه پیش داوری به اکران برسد گفت: دلم می‌خواهد مخاطب بدون پیش داوری به تماشای فیلم بنشیند و خودش باشد که درباره اثر قضاوت کند.

داستان زندگی فرمانده لشکر 27 محمد رسول ا..(ص)

به گزارش سینماژورنال “ایستاده در غبار” که به سفارش سازمان هنری-رسانه ای اوج و به تهیه کنندگی حبیب ا.. والی نژاد ساخته شده است داستان زندگی پرفراز و نشیب احمد متوسلیان فرمانده لشکر 27 محمد رسول ا..(ص) از دوران کودکی تا زمان مفقود شدن را روایت می کند.

ساختاری که محمدحسین مهدویان کارگردان “ایستاده در غبار” برای روایت برگزیده ساختاری مستندگونه است که در آن بخشهایی از اتفاقاتی که متوسلیان با آن روبرو شده بود براساس روایت شاهدان عینی به صورت سینمایی بازسازی شده است.