1

پاسخ ابراهیم داروغه‌زاده به شایعات مرتبط با سایه سنگین رضاداد بر جشنواره سی و ششم

سینماروزان: علیرضا رضاداد از جمله نخستین مدیران سینمایی بود که بعد از روی کار آمدن دولت اعتدال به وی مدیریت سپرده شد. او دو دوره ابتدایی جشنواره های فجر دولت اعتدال را دبیری کرد و همکار جدایی هزینه زای بین الملل از فجر شد اما به محض برگزاری اولین دوره جداگانه بین الملل، رییس معزول سینما او را از دبیری برکنار کرد.

به گزارش سینماروزان حذف رییس معزول و حضور محمدمهدی حیدریان در سازمان سینمایی سبب ساز آن شد که رضاداد مجددا وارد سیکل مدیریتی سینما شده و نه تنها دبیری جشنواره کودک را برعهده گیرد بلکه پرسشهایی جدی مبنی بر حضور وی به عنوان یکی از مشاوران اصلی تصمیمات سازمان حیدریان شکل گیرد.

این پرسشها حتی بعد از معرفی ابراهیم داروغه زاده به عنوان دبیر جشنواره سی و ششم فجر ادامه داشت و در هفته های اخیر کم نشنیده ایم درباره سایه سنگین رضاداد بر جشنواره.

داروغه زاده اما نقش رضاداد را در حد یک مشاور دانسته و به «ایسکانیوز» بیان داشت: هر مدیری اختیار دارد که چه کسانی را برای مشورت انتخاب کند و اگر محمدمهدی حیدریان، رئیس سازمان سینمایی، رضاداد را به عنوان مشاور اصلی خود انتخاب کرده است حتما توانایی او را مورد ارزیابی قرار داده و به این نتیجه رسیده است که می توانند از علیرضا رضاداد کمک بگیرد.

داروغه زاده افزود: اگر از علیرضا رضاداد، درخواست شده که در شورای سیاستگذاری حضور داشته باشد به این دلیل است که او می تواند بسیار کمک کننده باشد ضمن اینکه اگر هر کسی در جایگاه خود بتواند به اهداف سازمان سینمایی و هدف های فرهنگی کشور کمک کند باید از تجربیات و توانایی وی استفاده کرد و نباید این نقش ها را کمک رنگ و یا بیش از حد پر رنگ جلوه داد.

داروغه زاده ادامه داد: دبیر جشنواره فجر به اندازه مسئولیتی که به وی داده شده، نقش دارد و باید مسئولیت بپذیرد و نمی تواند ماموریت هایی را که به وی سپرده شده به گردن دیگری بیندازد و حتی اگر من به عنوان دبیر جشنواره سی و ششم از کسانی مشورت می گیرم باز هم مسئول نهایی جشنواره خودم هستم.