1

برنامه ضربتی دبیر جشنواره⇐کاخ جشنواره به حرفه‌ای‌های مطبوعات اختصاص می‌یابد/کاهش ۵۰ درصدی صدور کارت

سینماژورنال: بالاخره و بعد از شش دوره برگزاری جشنواره در تالار همایشهای برج میلاد که به کاخ جشنواره مشهور شده در هفتمین سال، دبیر جشنواره با قاطعیت از تلاش برای حرفه ای کردن افراد حاضر در کاخ جشنواره سخن گفت.

محمد حیدری دبیر جشنواره سی و چهارم فیلم فجر در تازه ترین گفتگوی خود هم از کاهش 50 درصدی صدور کارت در کاخ جشنواره گفته و هم محدودیت پذیرش خبرنگار در کاخ.

دبیر جشنواره به صراحت از این گفته که امسال فقط خبرنگاران حرفه ای را در کاخ جشنواره می پذیرد و مابقی باید در سینماهای سطح شهر به تماشای فیلمها بنشینند.

برای کاخ جشنواره محدودیت صدور کارت خواهیم داشت

محمد حیدری به “باشگاه خبرنگاران جوان” بیان می دارد: در کاخ جشنواره با کاهش 50 درصدی کارتها مواجه خواهیم بود و اسامی کسانی که کارت خواهند گرفت نیز روی سایت خواهیم گذاشت.سهمیه خبرنگاران را کم نخواهیم کرد اما برای کاخ جشنواره محدودیت صدور کارت خواهیم داشت.

حیدری می افزاید: انتخاب برعهده خود رسانه‌ها خواهد بود؛ ما ظرفیتی محدود از خبرنگاران را در کاخ جشنواره پذیرا خواهیم بود و بقیه خبرنگاران در سینماهایی که براساس محل کار و یا زندگی، انتخاب می شود فیلمها را می بینند.

کاخ جشنواره برای حرفه ای های مطبوعات
وی ادامه می دهد: خواهش می‌کنیم رسانه‌ها اصرار نکنند برای اینکه امسال این سخت گیری، حواشی خواهد داشت. مطمئن باشید این کار را خواهیم کرد تا امسال کاخ جشنواره برای بخش حرفه ای رسانه ها باشد؛  رسانه ها و مطبوعاتی هایی که در طول سال فعال هستند از جایگاه و الویت بیشتری برخوردارند.

خیلیها دلخور خواهند شد اما به دلیل احترام به سینمای ایران این کار را انجام می دهیم

حیدری خاطرنشان می سازد: برنامه ریزی دقیقی انجام دادیم و با رونمایی سایت جدید جشنواره ثبت نام رسانه ها را آغاز می‌کنیم. امیدوارم همه همکاری کنند و امسال خیلی ها دلخور خواهند شد ولی ما مجبوریم به دلیل احترام به سینمای ایران این کار را انجام دهیم.
این مدیر تاکید می کند: بعد از 34 دوره برگزاری جشنواره برای ما افت دارد که شاهد بی نظمی هایی باشیم که در این سالها دیده ایم.

امسال برنامه ریزی دقیق و و سختگیرانه ای خواهیم داشت
محمد حیدری می افزاید: هر سال می گوییم که با صدور 4 هزار کارت و  ایجاد دورهمی ها اتفاق خوبی نمی افتد برای کسانی که می خواهند فیلم ببینند. فکر می کنم در این چند سال تنها اتفاقی که نمی افتاد همین فیلم دیدن باشد و ما امسال با برنامه ریزی دقیق و منطقی و سخت گیرانه ای خواهیم داشت و براساس ظرفیت، کارت صادر می‌کنیم. همه این اتفاقات همکاری و مشارکت رسانه ها را می‌طلبد و این قول را می‌دهیم که شاهد جشنواره با نظم و انضباطی باشیم.