1

وزیر ارشاد احمدی نژاد نمایشی با روایت مجری تلویزیون را “برند” قلمداد کرد+عکس

 سینماژورنال: در شبهای رمضان نمایشی روی صحنه است با نام “فصل شیدایی”؛ نمایشی چندرسانه ای که کارگردانی آن را سعید اسماعیلی برعهده دارد و رسالت بوذری مجری تلویزیون نیز روایت نمایش را انجام می دهد.

به گزارش سینماژورنال محمدحسین صفارهرندی وزیر ارشاد اول احمدی نژاد که توقیف “سنتوری” مهرجویی در زمان وزارت وی روی داد اخیرا پس از تماشای این اثر هنری آن را برندی در هنر نمایش قلمداد کرد و خواستار اجرای آن در خارج از کشور شد.

صفارهرندی گفت: “فصل شیدایی” برند هنری ایران است و فکر نمی‌کنم در هیچ کجای دنیا بتوانند مجموعه‌ای از کارهای نمایشی را در حضور مخاطبان بسیار در یک صحنه اجرا کنند؛ بنابراین تأکید می‌کنم که باید این نمایش در خارج از ایران هم اجرا شود

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: باید این راهکار را مقدمه‌ای برای ابداع کارهای جدید نمایشی فرض کنیم و این برند را برای خودمان محفوظ بداریم و توسعه‌اش بدهیم. البته خوشحالم که “فصل شیدایی” در طول سال در استان‌های مختلف کشورمان اجرا می‌شود و امیدوارم در خارج از کشور هم به روی صحنه برود؛ هر چند می‌دانیم که این نمایش اجرای موفقی هم در عراق داشته است.

صفارهرندی در خاتمه ادامه داد: در فضای فرهنگی کشورمان اتفاقی استثنایی در ساحت هنر رخ داده است؛ اینکه یک کار نمایشی با نام “فصل شیدایی” این قدرت را دارد که هر شب چندین هزار نفر و گاهی تا هفت هزار نفر را به محل اجرای نمایش بکشاند.

صفارهرندی ادامه داد: تماشاگران “فصل شیدایی” برابر آنچه در این نمایش در قالب مولتی مدیا به نمایش در می‌آید، شگفت‌زده می‌شوند و تصور من این است که ما راهکاری را به دست آورده‌ایم و مزیت نسبی خودمان را در این جنس از نمایش عرضه می‌کنیم.

فصل شیدایی
نمایی از نمایش “فصل شیدایی”