1

وزير ارشاد “لانتوري” را يك فيلم قرآني دانست

سینماژورنال: کمتر پیش آمده وزیران ارشاد یا حتی مدیران سینمایی به صراحت و با اشارات مستقیم از محصولات هنری خاص تعریف کنند.

به گزارش سینماژورنال علی جنتی وزیر ارشاد دولت یازدهم اما در این زمینه پیشقدم شده است و با اشاره مستقیم به داستان فیلم “لانتوری” رضا درمیشیان، از آن به عنوان مثالی از فیلم قرآنی یاد کرده است.

جنتی در بیست و یکمین مراسم تکریم از خادمان قرآن کریم و تقدیر از برگزیدگان آزمون های سراسری قرآن و عترت گفت: باید از تمام امکانات هنری در جهت توسعه فرهنگ قرآنی بهره ببریم بویژه از ظرفیت های موجود در آثار سینمایی فاخر که در آنها به سبک زندگی قرآنی اشاره می شود. صرف نشان دادن سجاده و فردی در حال نماز خواندن در یک فیلم کفایت نمی کند، بلکه باید مفاهیم قرآنی را آثار متبلور کنیم.

مفهوم بخشش در “لانتوری”

وزیر ارشاد با اشاره به “لانتوری” اظهار کرد: در جشنواره فیلم فجر امسال، فیلمی بود که در آن شخصی بر صورت یک دختر اسید پاشید اما این دختر زمانی که حق قصاص داشت و در آخرین لحظه از این کار صرف نظر کرد و مجرم را بخشید. مفهوم بخشش یک مفهوم قرآنی است و از این دست مفاهیم کم نداریم.

او خاطرنشان کرد: از معاون محترم قرآن و عترت می خواهم تا در گفتگو با مسئولان سازمان سینمایی و همچنین معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شرایط بهره گیری از آثار سینمایی و نمایشی را برای نشر هرچه بهتر فضائل اخلاقی  فراهم کنند.