1

در احضار سينماگران به دادسرا، سازمان سينمايي هم ورود كرد/باز پاي GEM در ميان است؟

سینماژورنال: در حالی که ظرف یکی دو روز گذشته شنیده هایی درباره احضار حدودا 10 سینماگر ایرانی به دادسرای فرهنگ و رسانه مطرح شده است سازمان سینمایی در این باره اعلام موضع کرد.

به گزارش سینماژورنال شنیده ها حکایت از آن داشت که 10 سینماگر ایرانی به خاطر پخش تیزر آثارشان از شبکه های ماهواره ای و عمدتا شبکه فارسی زبان جم به دادسرای فرهنگ و رسانه احضار شده اند و حالا معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی می گوید رییس این سازمان پیگیر این احضار است.

معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی گفت: دکتر حجت الله ایوبی رییس سازمان سینمایی پیگیر مسئله دعوت تهیه کنندگان به دادگاه فرهنگ و رسانه است.

حبیب ایل بیگی اعلام کرد: دکتر حجت الله ایوبی رییس سازمان سینمایی در پی این خبر پیگیر موضوع شده و در گفت وگو با مسوولان قضایی کشور به عنوان نهاد صیانت کننده از عرصه فرهنگ و هنر از کم و کیف این موضوع مطلع شد.

رییس سازمان سینمایی پیگیر امور است

وی یادآور شد: رئیس سازمان سینمایی برای حل مسئله پیش آمده پیگیر امور است و در این راستا تعامل بسیار موثری با مسئولان محترم قضایی کشور انجام شده است.

معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی اضافه کرد: با توجه به تعامل بسيار خوب بين سازمان سينمايي و قوه محترم قضاييه اين مسئله از سوي رييس سازمان پيگيري شد. هيچ ترديدي در عزم راسخ قوه قضاييه بر حفظ كرامت و صيانت از هنرمندان كشور به عنوان سرمايه هاي بي بديل اجتماعي وجود ندارد. دعوت ياد شده تنها جهت بررسي، آگاهي بخشي و صيانت از اهالي سينماست و بر خلاف آنچه در رسانه ها آمده جنبه سلبي و إحضاريه ندارد.

تهیه کنندگان و پخش کنندگان از پخش تیزر در شبکه های ماهواره ای اعلام برائت کرده اند

ایل بیگی ادامه داد: در هفته های گذشته در دفتر اینجانب با حضور مدیر کل تبلیغات وزارت ارشاد و دبیر شورای عالی تهیه کنندگان، رییس کانون پخش کنندگان فیلم ، محمد رضا فرجی مدیرکل سینمای حرفه ای و مشاور حقوقی سازمان جلسه ای را در این باره داشتیم و نامه های رسیده درباره پخش آگهی از شبکه های ماهواره ای را بررسی کردیم و نقطه نظرات در این جلسه مورد ارزیابی قرار گرفت.

معاون ارزشیابی سازمان سینمایی تصریح کرد: تهیه کنندگان و پخش کنندگان از این ماجرا اعلام برائت کرده و خواستار برخورد با این شبکه های ماهواره ای که اقدام به پخش تبلیغات آثارشان می کنند.

ایل بیگی تاکید کرد: پخش آگهی از شبکه های ماهواره ای و نیت هایی که بعضا بدخواهان کشور برای هدف قرار دادن سینما دارند مشخص است.

وی با اشاره به برگزاری جلسه مشترک بین مسئولان محترم قضایی و تهیه کنندگان و پخش کنندگان دعوت شده و حضور خود در این جلسه گفت: اینجانب نیز با توجه به تاکید سازمان سینمایی برای رفع این مسئله در جلسه یاد شده حضور خواهم داشت.