1

واگذاری کارگردانی اختتامیه جشنواره جهانی فجر به یک مدیر روزگار احمدی‌نژاد⇔یعنی همان کسی که بانی جدایی بین‌الملل از فجر را به «دزد» تشبیه کرده بود!!!

سینماروزان: انتقادات وارده به عدم وجود محصولات بکر سینمایی و دست نخورده در جشنواره ای موسوم به جهانی فجر علیرغم هزینه های بالایی که برای این جشنواره صرف شده همچنان ادامه دارد و در این اوضاع خبر رسیده یکی از منتقدان سرسخت مدیریت سینمایی دولت یازدهم به عنوان کارگردان اختتامیه این جشنواره انتخاب شده است.

این منتقد سرسخت کسی نیست جز محمدرضا عباسیان که در دولت دوم محمود احمدی نژاد ریاست بر موسسه هنرهای تصویری و دبیری جشنواره فیلم فجر را تجربه کرده بود.

عباسیان تابستان سال گذشته و در جریان انتشار نامه ای داخلی از سازمان سینمایی درباره دریافتی میلیاردی دو مدیر میانی سازمان سینمایی سابق و از جمله خودش توسط یک رسانه شبه‌اصولگرا درگیری لفظی شدیدی را با حجت ا.. ایوبی رییس معزول سینما تجربه کرد و البته هم ایوبی و هم مدیر حراست سازمان سینمایی را تهدید به شکایت کرد.(اینجا و اینجا را بخوانید)

اینکه حالا عباسیان کمتر از یک سال بعد از آن همه درگیری راضی شده با مدیریت سینمایی تدبیر کنار آمده و البته به صورت گل‌درشت به همکاری با جشنواره ای بپردازد که یکی از طرحهای هزینه‌زایی است که حجت ا.. ایوبی در دوران مدیریت خود به راهش انداخت به شدت تعجب برانگیز است.

در اعجاب ماجرا همین بس که بدانیم عباسیان بعد از ماجرای انتشار نامه داخلی سازمان سینمایی درباره دریافتی میلیاردیش چند نامه مختلف به ایوبی و البته حسن روحانی نوشت(اینجا و اینجا را بخوانید) و در یکی از نامه هایش خطاب به بانی جدایی بین الملل از فجر یعنی حجت ا.. ایوبی او را به «دزدی شبیه کرده بود که در فرار، فریاد دزد را بگیرید سرمیداد»(اینجا را بخوانید)!!!